تبیان، دستیار زندگی

ماجرای سفر مولانا از خراسان تا قونیه در «فیروزه»

تهیه کننده سریال «فیروزه» گفت: سریال «فیروزه» از یک کهن الگو پیروی می‌کند. کهن الگوی سفر مولانا از خراسان تا قونیه و درک و دریافتی که از این سفر دارد سوژه اصلی سریال ما است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مولانا

«مهران برومند» تهیه کننده سریال «فیروزه»گفت: در حال حاضر درخواست موافقت اصولی‌مان را پر کردیم مشغول مذاکره هستیم و فیلم نامه توسط فرهاد توحیدی در حال نگارش است.

وی با اشاره به قصه این سریال نیز بیان داشت: «فیروزه» از یک کهن الگو پیروی می‌کند. کهن الگوی سفر مولانا از خراسان تا قونیه و درک و دریافتی که از این سفر دارد سوژه اصلی سریال ما است. تنها ارتباط و ویژگی این سریال سفری از خراسان به قونیه و بالعکس است.

تهیه کننده سریال «گلشیفته» ادامه داد: این سریال تاریخی نیست و در زمان حال روایت می‌شود. قصه بین دختر و پسری جدا از هم است که دست تقدیر آنها را در مسیری پر ماجرا کنار هم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به حضور فیزیکی نقش مولانا در داستان نیز گفت: قصه طوری نیست که بخواهیم بازیگری را برای ایفای نقش مولانا انتخاب کنیم و در اصل حضور مولانا در تخیل بازیگرانمان است و خود او را نمی‌بینیم.

تهیه کننده سریال «شاهگوش» عنوان داشت: هنوز کارگردانی را برای این سریال انتخاب نکردیم و در حال مذاکره هستیم. همچنین 26 قسمت برای فصل اول طراحی شده و بعد از تولید فصل یک می‌توانم بگویم ادامه آن را هم خواهیم ساخت یا نه.

برومند در توضیح جزئیات همکاری ایران و ترکیه در عرصه سریال‌سازی بیان داشت: بخش خصوصی این دو کشور برای تولید چنین سریالی همگام شدند و 50 درصد از قصه، بازیگران و لوکیشن‌ها متعلق به ایران و نیمی دیگر از آن نیز برای کشور ترکیه است و پخشمان هم به صورت همزمان در ایران و ترکیه خواهد بود.

وی در همین زمینه افزود: زمینه مشترک قوی ما با ترکیه مولانا است، اما به هر حال بین این دو کشور علاقه‌ای برای شروع این همکاری وجود داشت. ترک‌ها دوست داشتند تا با سینمای ایران همکاری کنند تا در آینده پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته باشند و امکان استفاده از بازارهای ترکیه و گسترش بازار ایران به منطقه نیز یکی دیگر از دلایل این همکاری مشترک بود.

برومند که پیش از این تهیه کنندگی شاهگوش، دندون طلا و سریال نیمه کاره ماه تی تی را در شبکه نمایش خانگی ساخته است با سریال جدید «فیروزه» دوباره به شبکه نمایش خانگی برمی‌گردد.

منبع: فارس