تبیان، دستیار زندگی
علیرضا حیدری قهرمان كشتی جهان علیرضا حیدری كه این روزها پس از كسب نایب قهرمانی در نیویورك به افتخار آقرینی در المپیك می اندیشد در خصوص خاطرات خود از ماه رمضان به تبیان گفت : در ابتدا به تمام مسلمانان جهان قرار داشتن در این م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در ماه رمضان همگام با ورزشكاران

علیرضا حیدری

قهرمان كشتی جهان علیرضا حیدری كه این روزها پس از كسب نایب قهرمانی در نیویورك به افتخار آقرینی در المپیك می اندیشد در خصوص خاطرات خود از ماه رمضان به تبیان گفت : در ابتدا به تمام مسلمانان جهان قرار داشتن در این ماه را تبریك عرض می كنم و امیدوارم خداوند در این ماه از گناهان ما بگذرد و ما را در این ماه مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد .

من خوب بیاد دارم كه 7 یا 8 ساله بودم كه روزه می گرفتم و آن موقع ماه رمضان مصادف بود با تابستان و گرمی هوا و من خیلی تشنه می شدم اما بعضی روزها یواشكی آب می خوردم ولی سعی می كردم در عالم بچگی روزه دار بمانم .

در حال حاضر و با توجه به اینكه خودم را برای المپیك و قهرمانی جهان آماده می كنم و صبح و عصر تمرین می كنم سعی می كنم تا جای امكان از این وظیفه خود غافل نمانم هر چند كه واقعاً سخت و دشوار است چرا كه من باید علاوه بر تغذیه معمولی و روزانه خود از مكمل های غذایی نیزاستفاده كنم .

قهرمان كشتی جهان در ادامه در خصوص خاطره خود از این ماه مبارك گفت : در دوران بچگی كه روزه می گرفتم كمی بدنم ضعیف شده بود و به همین دلیل خانواده  سعی می كرد تا مرا سحرها بیدار نكند تا من روزه نگیرم اما به هر طریقی كه بود از خواب بیدار می شدم و سحری می خوردم و حتی موقعی كه خواب می ماندم روزه را بدون خوردن سحری می گرفتم كه این سماجت من برای خانواده هم جالب بود.

وی در خصوص اینكه افطار را بیشتر دوست دارد یا هنگام سحر را اظهار داشت : افطار ، چون پایان آن روز و یا به قولی ختم روزه داری است را بیشتر دوست دارم چرا كه انسان از خود احساس رضایت می كند .

در پایان امیدوارم از این میهمانی الهی بهره مند گردیم.