تبیان، دستیار زندگی

آغاز موج دوم سفرهای تابستانی

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا اعلام کرد:موج نخست سفرهای تابستانی عصر دیروز آغاز و طبق پیش بینی‌ها موج دوم این سفرها پس از اقامه نماز عید سعید فطر آغاز می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جاده چالوس
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ نادر رحمانی درباره زمان پیک ترافیک در جاده‌های کشور اظهارکرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و نیز تعطیلات پیش رو چهارشنبه شب موج نخست سفرهای تابستانی در جاده های سراسر کشور آغاز شد و بر این اساس شاهد افزایش حجم ترافیک در خروجی کلانشهرهایی چون تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و ... بودیم.

وی با بیان اینکه حجم ترافیک به سمت مقاصد ییلاقی و همینطور شهرهای شمالی کشور بالاست گفت: پیش بینی ما این است که موج دوم سفرها نیز همزمان با عید سعید فطر و پس از اقامه نماز عید آغاز شود، از این رو از رانندگان و مسافران می‌خواهیم که زمان سفر خود را مدیریت کنند تا در ترافیک‌های سنگین معطل نشوند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تاکید بر اینکه لازم است مسافران طول مسیر را نیز جزوی از سفر محاسبه کرده و از عجله و شتاب حین رانندگی پرهیز کنند، تصریح کرد: مأموران پلیس قطعا با تخلفات رانندگی برخورد کرده و در صورتی که رانندگان مرتکب دو تخلف حادثه ساز به شکل همزمان شوند علاوه بر اعمال قانون، وسیله نقلیه شان نیز توقیف خواهد شد.

رحمانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به عنوان مرجع اعلام وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور، خاطرنشان کرد: علاوه بر استعلام وضعیت جاده‌ها می‌توان وقوع تصادفات و حوادث را نیز از طریق تماس با این شماره اطلاع رسانی کرد.
منبع: خبرگزاری مهر