تبیان، دستیار زندگی

کی‎روش: برای دیدار با مراکش کاملا آماده‎ایم

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه افتخار می کنم دوباره در جام جهانی هستم، گفت: ایران برای دیدار مقابل مراکش کاملا آماده است، اشتیاق داریم و اتفاقا شانس هم داریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کی روش
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۹ روز جمعه برای برگزاری اولین دیدار خود در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی به مصاف تیم ملی مراکش می رود. 

کارلوس کی روش در نشست خبری قبل از این دیدار که بعدازظهر امروز در سالن کنفرانس ورزشگاه کرستوفسکی به نمایندگان رسانه های گروهی گفت: افتخار دارم مجددا در این فضا هستم.

وی افزود: حضور ما در اینجا بالاتر از فوتبال است. این بازی اول ماست. همانطور که همه اطلاع دارند بازی اول خاص است. اولین همیشه خاص است. بازی با مراکش یک بازی رویایی برای هر دو تیم است. کاملا برای این بازی آماده هستیم. هر دو تیم خوب هستند و بازیکنان خوبی دارند و مربیان هم تلاش کردند که عملکرد مناسبی داشته باشند تا اینکه این فرصت پیش بیاید که بازی هایمان را ببریم. 

کارلوس کی روش ادامه داد: امکان ندارد که شما در جام جهانی بازی کنید اما استرس و فشار نداشته باشید. زمانی که در جام جهانی حضور پیدا می کنید باید تمام این شرایط را بپذیرید. ما این فشارها را تحمل می کنیم. برخی کشورها این فشار را تحمل می کنند. ما اینجا هستیم تا جشن بگیریم و تعهداتی که داشتیم تا بخشی از این رقابت باشیم. 

وی افزود: بردن بهترین دارو در فوتبال است. تیم هایی که می برند بهترین شرایط را دارند. به عنوان فردی که تجربه دارد ما باید سه بازی کنیم و هیچ چیزی در بازی اول به پایان نمی رسد. حضور ما سه بخش دارد و لازم است که روز به روز محیط و تصمیمات خودمان را مدیریت کنیم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: هر دو تیم ایران و مراکش تلاش خودشان را خواهند کرد تا سه امتیاز را بگیرند. اما برای ما خیلی خوب خواهد بود که بتوانیم سه امتیاز این بازی را بگیریم. 

کی روش در مورد اینکه آیا به تیم ملی اسپانیا فکر خواهید کرد گفت: این حق شماست که این سوال را بپرسید اما اگر من بخواهم در مورد اسپانیا صحبت کنم تا حدودی توهین خواهد بود به مراکش. اسپانیا یک تیم قدرتمند است. با این حال رابطه مراکش و اسپانیا را می دانیم و می پذیریم که آنها بسیار محبوب هستند اما تحمل نمی کنیم که کسی بیاید به ما بگوید توانایی برد را نداریم. ما اینجا هستیم که با بهترین ها و محبوب ترین ها رقابت کنیم. امیدوارم خدای فوتبال به ما کمک کند و به پیش برویم.

پیروزی بهترین دارو است، امیدوارم از مراکش امتیاز بگیریم کی‌روش:شاید 100 سال تحریم‌ها علیه ایران طول بکشد، اما تحریم‌کنندگان همیشه پیروز نیستند/برای ماموریت بزرگ به روسیه آمده‌ایم

خبرنگاری از کی‌روش در خصوص تحریم ها علیه ایران پرسید و اینکه کالاهای ورزشی دراختیار شما قرار نمی گیرد و با آن چطور کنار می‌آیید، که سرمربی تیم ملی گفت: همانطور که گفتم خیلی مناسب نیست که بخواهم به تفسیر در مورد آن حرف بزنم، همه می‌دانند که تحریم‌ها وجود دارد اما شاید همه ندانند که ما در هفت هشت سال گذشته اجازه ندادیم تحت هیچ شرایطی این مشکلات برای ما بهانه یا توجیه باشد بلکه این شرایط را تبدیل به فرصت کردیم و از آن استفاده نمودیم تا بتوانیم بیشتر الهام گرفته و تیم‌مان را قوی‌تر کنیم، ما مثل یک خانواده متحد هستیم و به همه نشان دادیم که بازیکنان ما عاشق بازی کردن هستند مثل همه بازیکنان در سراسر دنیا. معتقدم که شاید یک‌سال، 10 سال یا صد سال این تحریم‌ها به طول بکشد اما تحریم‌کننده‌ها همیشه برنده نیستند، مردم ایران به فوتبال عشق دارند و این عشق قلبی است. آنچه در موضع ما بوده این است که هیچ‌گونه بهانه‌ای نمی‌پذیریم و مشکلات و موانع را بهانه قرار نمی‌دهیم بلکه همیشه سعی می‌کنیم قوی‌تر شویم. 

وی در مورد اینکه آیا تیم ملی ایران می تواند فردا سه امتیاز کامل بازی را بگیرد و مربی ماندگاری در فوتبال ایران شوید؟، گفت: هدف همه ما مربیان بردن است اما باید بازی منصفانه داشته باشیم. از روی که به دنیا آمدم و خود را دیدم، اعتقاد داشتم که باید صادق باشیم، باید بازی را ببریم اما باید منصفانه بازی کنیم.

کی روش با تاکید بر اینکه فردا هم باید با همین باور بازی کنیم، خاطرنشان کرد: ما اشتیاق زیادی داریم و اتفاقا شانس زیادی هم داریم. همین که به اینجا رسیده ایم نشان می دهد که شانس دارم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه می خوایم لذت ببریم و جشن بگیرم، تصریح کرد: اما همان طور که گفتم باید تا حد امکان از دروازه مان دفاع کنیم و بعد حمله کنیم. هر وقت مناسب بود، تصمیم عاقلانه برای حمله اتحاذ خواهیم کرد. باید تلاش کنیم در پایان بازی بهترین نتیجه را داشته باشیم. در 7 سال گذشته همین موضوع را به بازیکنان توصیخ کرده و همیشه گفتم زمانی باید بازی را ترک کنید که سر بالایی داشته باشید. 
منبع: خبرگزاری مهر