تبیان، دستیار زندگی

عید فطر نماد اقتدار امت اسلامی

آیت الله کعبی گفت: عید بزرگ و سعید فطر همچون هدیه ارزشمند از سوی خداوند متعال برای نتیجه اعمال روزه داران در ماه مبارک رمضان است و نمازی که در این عید بزرگ برپا می‌شود نماد اقتدار امت اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به عید سعید و مبارک فطر و لزوم توجه به این روز بزرگ گفت: عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان است؛ این عید پیام آور تحکیم وحدت مسلمانان بوده و یادآور اخلاق، بندگی و عبودیت پروردگار عالم است.

وی افزود:‌عید بزرگ و سعید فطر همچون هدیه ارزشمند از سوی خداوند متعال برای نتیجه اعمال روزه داران در ماه مبارک رمضان است و نمازی که در این عید بزرگ برپا می‌شود نماد اقتدار امت اسلامی است.بر همین اساس نماز بزرگ عید سعید فطر یادآور اقتدار نظام اسلامی به رهبری فردی الهی است.

آیت الله کعبی عنوان کرد:یکی  از مهمترین اقداماتی که روزه داران و مسلمانان باید در روزهای انتهایی ماه مبارک رمضان و به خصوص عید سعید فطر انجام دهند صله رحم، تقویت سفارشات دینی، حل اختلافات و منازعات فیمابین است همچنین توجه به مسائل راهبردی امت اسلامی مانند قدس شریف و ستمی که به مردم مظلوم فلسطین و غزه می‌شود و یا مردم مظلوم میانمار از دیگر برکات عید سعید فطر است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پرداخت فطریه واجب در روز عید فطر به مساکین و فقرا نشان از توجه به مسلمانان و ملت‌های تهیدست است لذا همواره باید یاد مظلومان و به خصوص مقاومت مردم مسلمان در اقصی نقاط جهان به ویژه  مردم مظلوم بحرین و زندانیان دربند حکومت آل خلیفه زنده نگاه داشت و برای آزادی آنان و نجات مظلومان جهان از فقر و ظلم و جور تلاش نمود همچنین هم افزایی میان آحاد جامعه اسلامی از مهمترین پیام های عید بزرگ مسلمانان است.


منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.