تبیان، دستیار زندگی

مهلت ثبت‌ نام سنجش هوش ویژه داوطلبان پایه هفتم سمپاد تا فردا

خانواده‌ ها دانش‌ آموزان را تحت فشار نگذارند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
مهلت ثبت‌ نام سنجش هوش ویژه داوطلبان پایه هفتم سمپاد تا فردا

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان گفت: مهلت ثبت‌ نام دانش‌ آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد برای سنجش هوش تا فردا ۲۴ خرداد ماه است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی در خصوص «سنجش هوش دانش‌ آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد و اینکه آیا سنجش یک مدل آزمون محسوب نمی‌ شود؟»، اظهار کرد: آزمونی که مردود و مطرود در ذهن وزیر آموزش و پرورش است، آزمون پیشرفت تحصیلی است؛ به عبارت دیگر دانش‌آموزان، بچگی را کنار بگذارند و فقط درس بخوانند تا در آزمون قبول شوند.
وی ادامه داد: به هرحال آزمون به عنوان یک سنجه باید وجود داشته باشد و مدارس، ورودی دانش‌ آموزان را بر اساس یک مواردی در نظر بگیرند ولی آزمون پیشرفت تحصیلی مورد نظر نیست.

مهاجرانی به سنجش هوش اشاره کرد و گفت: ثبت‌ نام دانش‌ آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد برای سنجش هوش از روز 19 خرداد ماه آغاز شد و تا فردا 24 خرداد ماه ادامه دارد و سنجش هم در تاریخ 5 مرداد ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اسامی پذیرفته شدگان در نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌ شود، گفت: دانش‌ آموزان علاقه‌ مند به ثبت‌ نام به آدرس hoosh.medu.ir مراجعه کنند.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان به خانواده‌ ها توصیه‌ کرد: والدین بگذارند که بچه‌ ها، خودشان باشند و بچه‌ های‌ شان را کمک کنند که درون خودشان را پیدا کنند.
وی افزود: خانواد ه‌ها، بچه‌ ها را تحت فشار نگذازند و بدانند که این کمال‌ گرایی که برخی خانواده‌ ها گرفتارش شدند، هم به خودشان و هم به جامعه آسیب می‌ زند و فقط جیب عده‌ ای از افراد که کسب و کارشان است را پُر پول می‌کند


مطالب مرتبط:
«سنجش هوش» برای داوطلبان پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان
آزمون ورودی مدارس سمپاد معیاری برای سنجش هوش دانش‌ آموزان نبود
مدارس سمپاد را نمی توان با عجله حذف کرد


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش