تبیان، دستیار زندگی

هوش مصنوعی از پشت دیوار هم حرکات افراد را شناسایی می کند

در سال 2013 محققان دانشگاه ام آی تی روشی را برای مشاهده آن سوی دیوارها با استفاده از علائم رادیویی وای – فای یافتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هوش مصنوعی
در سال 2015 این فناوری پیشرفت کرد و از آن برای تمایز قائل شدن میان افراد و شناسایی آنها از پشت دیوار نیز با موفقیت استفاده شد.
پژوهشگران این دانشگاه روز گذشته موفق به ابداع آخرین نسخه از این فناوری موسوم به RF-Pose شدند. RF-Pose یک سیستم هوش مصنوعی است که از یک شبکه عصبی منحصر به فرد به منظور شناسایی حرکات افرادی که در پشت افراد جابجا می شوند استفاده می کند.
این سیستم تابدان حد هوشمند است که اگر فردی به طور کامل در پشت یک دیوار قایم شده باشد، باز هم قابل شناسایی بوده و می توان هم خود وی و هم حرکاتش را شناسایی کرد و تشخیص داد.
سیستم یادشده بدین منظور علائم و سیگنال های ضعیفی را به آن سوی دیوار یا دیگر موانع می فرستد و سپس تشعشعات بازگشتی را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند یک اسکن سه بعدی از منطقه مورد بررسی ارائه دهد.
شبکه عصبی این سیستم تابدان حد پیشرفته است که با بررسی مکرر اسکن های رادیویی و تصاویر به دست آمده از نمونه‌های مختلف می‌تواند نحوه راه رفتن، حرف زدن، نشستن، باز کردن درب ها و انتظار افراد را تشخیص داده و حتی پیشبینی کند.
دقت بررسی ها و پیش بینی ها این سیستم تنها با اسکن حرکات 100 داوطلب به 83 درصد رسیده و انتظار می رود در آینده باز هم افزایش یابد.
منبع:ارس