تبیان، دستیار زندگی

بیوگرافی فرزاد جمشیدی مجری پرحاشیه صدا و سیما

فرزاد جمشیدی یکی از مجریان صدا و سیمای تلویزیون ایران می باشد . او در سال 1392 ممنوع التصویر شد اما خودش گفته بود که خداحافظی کرده . توضیحات بیشتر و بیوگرافی او را در آسمونی دنبال کنید .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیوگرافی فرزاد جمشیدی مجری پرحاشیه صدا و سیما

فرزاد جمشیدی یکی از مجریان صدا و سیمای تلویزیون ایران می باشد . او در سال 1392 ممنوع التصویر شد اما خودش گفته بود که خداحافظی کرده . توضیحات بیشتر و بیوگرافی او را در آسمونی دنبال کنید .

بیوگرافی فرزاد جمشیدی:

فرزاد جمشیدی, مجری تلویزیون خرداد ماه ۱۳۴۹ در تهران بدنیا آمد. او اجرای برنامه‌های «یاد خدا» و «ماه خدا» را در شبکه اول سیما بر عهده داشته است. او ریاست دفتر هماهنگی و سازماندهی مجریان سیما را هم بر عهده داشت.

او در سال ۱۳۸۶ به مدت ۳ ماه مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی بود. جمشیدی دارای لیسانس حقوق و دکترای علوم قرآنی است.

اردیبهشت ماه سال ۹۱ فرزاد جمشیدی با اجرای برنامه‌ای در رادیو ایران با نام «یادخدا» و شعر خوانی درخصوص قضات، با شکایت از طرف مدعی العموم مواجه شد و پرونده‌ای علیه وی در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد. در این پرونده دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم از فرزاد جمشیدی شکایت کرده بود که این پرونده به دلیل صرف نظر کردن مدعی العموم از شکایت خود، مختومه اعلام شده است. وی پرونده دیگری با طرف شاکی خصوصی داشت و با این پرونده مرتبط نبود. که پس از رسیدگی رسمی در دی ۹۱، شاکی نیز در تیرماه ۱۳۹۲ رضایت خود را نسبت او اعلام کرد.

وی که از مجریان فعال برنامه‌های ماه رمضان نیز بود پس از مدتی ممنوع التصویری و بیست روز قبل از ماه رمضان، در ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ با انتشار نامه‌ای برای همیشه از اجرا در سازمان صداوسیما خداحافظی کرد. با این وجود، تصویر وی در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ازشبکه یک سیما، پخش شد که در حال اجرای مراسمی در اصفهان بود.

تصویر و حضور دوباره فرزاد جمشیدی در افطاری ماه رمضان صدا و سیما :

آقای علی‌عسکری رییس سازمان صداوسیما در ماه رمضان 1396 ضیافت افطار برگزار کردند که تمام مجریان و برنامه‌سازان صداوسیما و از جمله فرزاد جمشیدی هم در آن مراسم حضور داشتند.

قسمتی از مصاحبه فرزاد جمشیدی بعد از حضور دوباره اش : من به هیچ عنوان در سازمان صداوسیما ممنوع التصویر نبودم؛ بلکه خطاب به سازمان نامه نوشتم و دلخور بودم. از سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر درخواست سازمان صداوسیما برای حضور دوباره‌ام در تلویزیون به گوش می‌رسید؛ اما رسماً در نوروز 96 از من دعوت به همکاری شد ولی آقای علی‌عسکری تشخیص دادند که من در برنامه‌هایی که مردم بیشتر می‌شناسندم حضور پیدا کنم. من دلخور بودم از کارهایی که در سازمان صداوسیما صورت گرفته، به‌خصوص از برخی مدیران میانی سازمان که در حال حاضر بسیاری از آنها در رسانه ملی نیستند. آن حمایتی که باید در آن سال‌ها از بنده نشد.»

این مجری صداوسیما بیان کرد: «خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و روزنامه‌ها همه از یک خانواده هستند. اگر یک خبرگزاری بخواهد فقط به‌خاطر اظهارات فردی، یک مجری تلویزیونی را از مردم جدا کند، کار درستی نیست. متأسفانه وقتی یک مجری روی آنتن نیست، برخی از مدیران سازمان صداوسیما سوء استفاده می‌کنند. برخی می‌گویند که فلانی مشکل محرومیت قضایی داشته است، برخی دیگر می‌گویند مشکل اطلاعاتی داشته، برخی دیگر پای فراتر می‌گذارند و می‌گویند که مشکل حکومتی داشته است .

بازگشت فرزاد جمشیدی به تلویزیون با حضور در نمایشگاه کتاب ۱۳۹۷ تهران

فرزاد جمشیدی بعد از حدود پنج سال که از آنتن زنده تلویزیون دور بود، بالاخره با برنامه زنده نمایشگاه کتاب، روی آنتن شبکه اول و سوم سیما رفت .

فرزاد جمشیدی و مهاجرت به فرانسه :

جمشیدی در مصاحبه ای که خرداد ماه 1397 با یکی از نشریات انجام داد , گفت که قصد دارد برای برنامه ای عازم فرانسه شود . او گفت صدا و سیما برای ادامه برنامه های قرآنی با او تماس نگرفتند , بنابراین بهترین کار مهاجرت است .

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .