تبیان، دستیار زندگی

آیت الله مدرسی: چرا دشمن از شیعه می ترسد؟

دشمن می خواهد مردم را از علما و مرجعیت جدا کند، این را بدانید که این کار خط شیطان است.امروز اگر کشور ما به جایی رسیده به خاطر وجود همین مراجع تقلیدهست که در قم هستند، پس مراقب باشید حوزه ها و مراجع را تضعیف نکنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مدرسی


شیعه اساس دین اسلام و ترس دشمن از شیعه

 دشمن خیلی خوب فهمید و الان هم فهمیده که اساس دین اسلام شیعه است از این رو نابود کردن شیعه برای دشمن اهمیت خاصی دارد و خودشان هم به این موضوع اعتراف کرده اند که نمی توان با شیعه جنگ کرد.
 اولین دلیل ترس دشمن از شیعه این است که شیعیان امام حسین(ع) دارند و همه دارای روحیه شهادت طلبی هستند و ترسی ندارند.
 دومین چیزی که شیعیان دارند علما و مراجع تقلید است که شیعیان همه آنها را قبول دارند و مطیع آنها هم هستند.
 سومین چیزی که شیعیان دارند این است که دین آنها پویایی دارد. محرم و صفر، عاشورا و رمضان و امثال آن را دارند و هر روز یک چیزی دارند و مردم با آن فعال هستند.
بنابراین دین پویا نمی گذارد مردم این طرف و آن طرف پخش شوند. حتی بهایی ها قدیم گفته بودند که ما یک سال کار می کنیم و افرادی رو جذب می کنیم اما یک محرم می آید همه چیز ما به هم می ریزد و از بین می رود.
 دشمن این را خوب فهمید و برای همین گفت شیعیان را باید نابود کنیم و حتی مراکز فکر و تفکر آنها این موضوع را بی پرده گفتند.

هدف دشمن جدا نمودن مردم از مرجعیت و علما

دشمن می خواهد مردم را از علما و مرجعیت جدا کند، این راه بدانید که این کار خط شیطان است.
 امروز اگر کشور ما به جایی رسیده به خاطر وجود همین مراجع تقلیدهست که در قم هستند، پس مراقب باشید حوزه ها و مراجع را تضعیف نکنید و بدانید سرمایه ما جوانان و نفت نیست چه بسا کشورهای دیگر سرمایه جوان و نفت بیشتر از ما دارند، بلکه سرمایه ما همین مراجع و علما هستند که دیگر کشورها چنین سرمایه ای را ندارند.

همدیگر را تکفیر نکنید، شما چه می دانید این فرد کیست؟ سعی کنید نسبت به همدیگر خوش بین باشید و به وظیفه شرعی خودتان عمل کنید. و همین طور در سیستم زندگی ما افراد درجات مختلفی دارند و ما نباید مثلا فرزندمان یا همسرمان را مجبور کنیم که او نیز دقیق مثل ما و دقیق سبک زندگی ما را داشته باشد، بلکه کسب این سبک مراحلی دارد که باید طی شود تا به اینجا برسد.


منبع: درس تفسیر آیت الله سید محمد تقی مدرسی، به نقل از خبرگزاری مهر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.