تبیان، دستیار زندگی

خشک‌سالی کشاورز ۵۲ ساله را روانه زندان کرد

کشاورز زحمت کش 52 ساله، بعد از عمری کار و کوشش و تلاش و زندگی شرافتمندانه، به علت عدم توانایی در پرداخت بدهی، راهی زندان شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 کشاورز است، 52 سال سن دارد و سرپرست خانواده ایی 5 نفره می باشد.

آب چاه‌های زیر زمینی روستایشان که خشک شد، چاره ای نداشت تا در راستای تأمین مخارج زندگی، از کشاورزی دست بکشد.

تمام سرمایه اش 10 میلیون تومان بود که آن را در خرید و فروش ادوات باغبانی سرمایه گذاری کرد.

پس از گذشت شش ماه اقدام به خرید یک دستگاه مینی‌سورتیگ (دستگاه نگهداری میوه و مرکبات) به مبلغ 23 میلیون تومان نمود که تنها توانایی پرداخت مبلغ 3 میلیون تومان آن را داشت و به همین خاطر مابقی آن را  طی صدور یک فقره چک به شرکت تولیدکننده کالا متعهد شد.

کشاورزی


ورود کالاهای مشابه خارجی که هم ارزان قیمت و هم بی‌کیفیت بودند، بر تعداد مشتری ها و سود دهی شغلش اثر گذاشت، عدم داشتن تجربه کافی در این رشته هم خود مزیدی بر علت شد تا به اجبار دستگاه را به شرکت بازگرداند اما دستگاه در زمان انتقال دچار نقص فنی شد و کارخانه تولید کننده نیز به علت خسارات وارد شده به دستگاه چک 20 میلیون تومانی او را به اجرا گذاشت و اینگونه بود که این کشاورز زحمت کش بعد از عمری کار و کوشش و تلاش و زندگی شرافتمندانه به علت عدم توانایی در پرداخت مبلغ مورد نظر راهی زندان گردید.

شما عزیزان می توانید جهت اهدای کمک های نقدی خود به منظور آزاد سازی زندانیان نیازمند بر روی لینک "جشن گلریزان"  کلیک و در این امر خیر مشارکت نمایید.

منبع: دفتر پژوهش هاى اسلامى سازمان زندان‌ها

باشگاه کاربران – گلریزان