تبیان، دستیار زندگی

دو مجموعه شعر برای کودکان منتشر شد

«مگر لب زیپ دارد» و «جیر و جیر و جیر، قور و قور و قور»، دو مجموعه شعر برای کودکان هستند که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مگر لب زیپ دارد

  «مگر لب زیپ دارد» مجموعه شعر غلامرضا بکتاش برای کودکان است. بکتاش که پیش‌تر، شعرهایی با موضوع طبیعت سروده بود، در این مجموعه شعر از زبان کودکان، سخن گفته و به دنیای ماشینی واکنش نشان داده است.  

در واقع، «مگر لب زیپ دارد»، نگاه اعتراض‌آلود کودکان و نوجوانان را در دنیای ماشینی ترسیم می‌کند؛ عصری که در آن کودکان محکوم به تنهایی هستند و هیچ‌کس نیست که به چراها و چگونگی‌ این موضوع، پاسخ مناسب دهد،  چرا که والدین امروزی، حوصله و وقت این کارها را ندارند.
جیر و جیر و جیر، قور و قور و قور

«جیر و جیر و جیر، قور و قور و قور» سروده خاتون حسنی است که از سوی انتشارات امیرکبیر برای گروه سنی الف و ب منتشر شده؛ در این مجموعه شاعر از حس و حال یک دختر بچه در رویارویی با عناصر طبیعی چون صدای جیرجیرک و قورباغه و تابستان گرم و تاب سواری گفته است. در یکی از این شعرها می‌خوانیم:

«تابستونه/ ابر سیاهه خوابه

خورشید خانم/ یه ریز داره می‌تابه

خدا کنه/ ابر سیاه دوباره/ بیدار شه و بباره»

«مگر لب زیپ دارد» سروده غلامرضا بکتاش با تصویرگری منصوره محمدحسینی و  «جیر و جیر و جیر، قور و قور و قور» سروده خاتون حسنی با تصویرگری عسل حاذقی را انتشارات امیرکبیر در ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۷ هزار تومان برای گروه سنی ج منتشر کرده است.

منبع: مهر