تبیان، دستیار زندگی

بچه حیوانات دوست داشتنی

بچه های حیوانات دنیای شگفت انگیزی دارند، هر کدام با ویژگیهایی متفاوت بزرگ می شوند، در ابتدا در کنار خانواده زندگی می کنند و بعد ها زندگی مستقلی را پیش می گیرند، زندگی آن ها بسیار جالب و خواندنی است، این مطلب را زا دست ندهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بچه حیوانات دوست داشتنی

 بچه گوزن:
بدن بچه گوزن پوشیده از خال های سفید است.  وقتی نور خورشید و برگ ها پایین می تابد. در کف جنگل لکه های روشنی  به وجود می آورد که شبیه خال های بچه گوزن اند. بچه گوزن بی حرکت و ساکت روی زمین دراز می کشد. مادرش در همان نزدیکی می ماند و در حالی که مراقب اطراف است، غذا می خورد.

خال های بچه گوزن با طرح هایی که نور خورشید در کف جنگل به وجود می آورد، در هم می آمیزد. این باعث می شود که بجه گوزن به سختی دیده شود.

بچه گوزن گوش های بزرگ، چشمانی  درشت و حس بویایی ق.وی و حساسی دارند. اگر مهاجمی به آن نزدیک شود، فوری از جا می پرد و فرار می کند.

گوزن مادر کنار بچه اش می آید تا به آن شیر بدهد، سپس دوباره پیش گله برمی گردد.

بچه حیوانات دوست داشتنی

بچه گربه:
گربه مادر خیلی پرکار و فعال است، او باید به بچه هایش غذا بدهد. آن ها را گرم نکه دارد. لیسشان بزند و تمیزشان کند. اجازه بدهد از پشتش بالا بروند و نگذارند به خطر نزدیک شوند.

بچه گربه ها می توانند حتی درتاریکی هم دیگر را از روی بویشان تشخیص بدهند.

بچه گربه ها ابتدا سینه خیز رفتن را یاد می گیرند آن ها در حدود چهار هفتگی می توانند راه بروند، یک هفته بعد به راحتی می دوند و می پرند.

بچه گربه تا حدود هشت هفتگی از شیر مادرش تغذیه می کند ولی در سه هفتگی خوردن بقیه غذاها را هم شروع می کند.
بچه حیوانات دوست داشتنی


بچه کانگورو:
بچه کانگورو در شش ماه اول زندگی اش داخل کیسه ی جیب مانند مادرش زندگی می کند. این کیسه محل امنی است که بچه کانگورو د رآن از شیر مادر تغذیه می کند. وقتی بچه کانگورو به اندازه ی کافی رشد می کند و قوی می شود، از کیسه مادرش  بیرون می آید و به این طرف و آن طرف می رود. ولی هر وقت احساس خطر می کند  دوباره داخل کیسه می پرد.

بچه کانگورو کوچک تر  تا حدود یک سالگی  هم چنان سرشان را داخل کیسه ی مادرشان فرو می برندتا شیر بنوشد.

کانگوروی مادر باید  به طور مرتب  کیسه را با پنجه ها ، دندان ها و زبانش تمیز کند. او تکه های پشم و گل و هم چنین مدفوعی را که بچه کانگورو و داخل کیسه بیرون می ریزد.

وقتی بچه کانگورو هشت ماهه می شود کیسه مادرش را ترک می کند و دیگر به داخل آن بر نمی گردد. با این حال، هم چنان در نزدیکی مادرش زندگی می کند.

بچه سمور آبی:
بچه سمور آبی نیز مثل بسیاری بچه های جانوران بازی کردن را خیلی دوست دارند. آن ها میان گل و لای  ساحل رودخانه غلت می خورند. می چرخند و می پرند. گاهی اوقات نیز وانمود  می کنند که می جنگند.

بچه سمور آبی دو ماه در لانه شان می مانند. سپس مادرشان آن ها را کنار رودخانه می برد تا در آن جا بازی کنند و شنا کردن اد بگیرند.

سمور های آبی در چهار ماهگی می توانند  ماهی، قورباغه و جوجه های پرندگان آبزی را شکار کنند. بچه سمور آبی موهایی ضخیم و ضد آب دارند  که آن ها را در آب، گرم و خشک نگه می دارد.

بچه حیوانات دوست داشتنی

بچه فوک:
بچه فوک های پلنگی در قطب شمال زندگی می کنند. برف، یخ و دریای سرد و منجمد آن ها را احاطه کرده اند و شکارچیان گرسنه ای مثل خرس های قطبی و گرگ ها زندگی شان را تهدید می کنند. بچه فوک، کاملا بی حرکت داز می کشد. موهای ضخیم و سفید این جانور علاوه بر این که آن را گرم نکه می دارند. باعث می شوند در محیط پوشیده از برف دیده نشود و پنهان بماند.

اگر بچه فوک مادرش را پیدا نکند مثل بچه انسان فریاد می کشد.

فوک های پلنگی  بیش تر از ماهی هایی مثل: شاه ماهی، ماهی روغن و ساردین تغذیه می کنند. آن ها گاهی اوقات ماهی مرکب هم می خورند.

موهای بچه فوک هنگام تولد زرد رنگ اند، ولی طولی نمی کشد که سفید می شوند. سپس موهای جدید و تیره تری جای آن ها را می گیرند.
بچه حیوانات دوست داشتنی

مطالب مرتبط:

حیوانات خانگی عجیب
حیوانات شگفت انگیز- قسمت 1
حیوانات شگفت انگیز- قسمت 2

کانال کودک و نوجوان تبیان
تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع: کتاب بچه حیوانات دوست داشتنی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.