تبیان، دستیار زندگی

سئو و بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر در سایت ها موجب افزایش جذابیت سایت شده و به ظاهر سایت شما جلوه زیبایی خواهد داد. سایت های بدون تصویر همانند یک بیابان هستند که خشک و خالی و عاری از هرگونه روح و جذابیت می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
سئو و بهینه سازی تصاویر

اگر به سایت ها نگاهی گذرا داشته باشید و یک بررسی ساده انجام دهید متوجه خواهید شد که در حدود ۶۰ درصد از محتوای وب سایت ها را تصاویر تشکیل می دهند.

سئو و بهینه سازی تصاویر
اگر یک سایت فروشگاهی داشته باشید تصاویر موجود برروی سایت شما هستند که نمایان گر محصولات شما خواهند بود و موجب تشویق کاربران به خرید محصولات خواهند شد.
اما در این میان استفاده از تصاویر در وب سایت باید با رعایت برخی از اصول مرتبط با سئو و بهینه سازی باشد. رعایت نکردن این اصول در استفاده از تصاویر موجب کاهش کیفیت و از دست دادن کاربران شما خواهد شد.

سئو تصاویر سایت
طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است در صورتی که یک وب سایت دیر لود شود و زمان لود آن بیشتر از ۵ ثانیه باشد از هر ۴ کاربر ۱ کاربر را از دست خواهد داد. یکی از موارد مهمی که موجب بیشتر شدن زمان لود سایت می شود حجم تصاویر می باشد که هرچقدر حجم تصاویر زیاد باشد زمان لود نیز زیاد خواهد بود .

نکاتی که در ادامه این مقاله برای شما بیان می کنیم نکات بسیار مهم در سئو عکس می باشد :
۱ – استفاده از title
یکی از ویژگی های مهم در سئو و بهینه سازی سایت ویژگی title می باشد. تا کنون حتما تجربه کرده اید که در سایت ها وقتی نشان گر ماوس را برروی تصویر برده اید یک کادر حاوی اطلاعاتی برای شما باز شده است.

۲- استفاده از  alt
Altمخفف Alternative Text می باشد و در حقیقت به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر را درک کنند.
تصاویر برای موتورهای جستجو نامفهموم هستند و تگ alt به آن ها توانایی درک و تفهیم تصاویر را می دهد . استفاده از ویژگی alt به شما امکان شناساندن تصاویر به ربات های خزنده را می دهد و همچنین یکی دیگر از مزیت های تگ alt نمایش متن مرتبط با تصویر در زمان عدم لود تصویر می باشد و کمک می کند تا شما متوجه شوید که تصویر مربوطه چه چیزی بوده است.

۳- حجم تصاویر
یکی از موارد مهم در سئو حجم تصاویر می باشد. استفاده از تصاویر با حجم زیاد موجب افزایش حجم سایت و افزایش زمان لود سایت خواهد شد. سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی و الگوریتم پاندا می باشد.

۴- فشرده سازی تصاویر
یکی از راه های کاهش حجم تصاویر برای بهبود سئو و سرعت لود سایت کاهش حجم تصاویر می باشد شما می توانید این کار را با استفاده از نرم افزار هایی همانند فتوشاپ انجام دهید.

۵- مشخص کردن اندازه تصاویر
تنظیم و مشخص کردن ابعاد تصاویر دو خاصیت بسیار مهم دارد :
۱ – موجب افزایش سرعت لود سایت می شود.
۲- دیگر نیازی نیست که مرورگر ابعاد تصاویر را تنظیم نماید.

۶- استفاده از فرمت های رایج برای تصاویر
با توجه به اینکه فرمت های زیادی برای استفاده در تصاویر وجود دارد توصیه می کنیم که ازفرمت های اریج برای تصاویر خود استفاده کنید.
علت این توصیه پشتیبانی تمامی مروگر ها از فرمت های رایج می باشد و تضمیمی برای پشتیبانی مرورگر ها از فرمت های غیر رایج نمی باشد.فرمت های رایج عبارتند از JPEGs, PNGs , GIFs اما فرمت های دیگری مانند TIFFs, RIFs, EXIFs, BMPs, WEBP نیز وجود دارد. اما در کنار رایج بودن فرمت باید به این نکته هم توجه کنید که فرمت مورد نظر از فشرده سازی مناسبی برخوردار باشد. تصاویری با فرمت jpg و png حجم کمی دارند

۷- عدم کپی تصاویر
کپی تصاویر از دیگر سایت ها از نظر اخلاقی و فنی به هیچ وجه کار درستی نمی باشد. به این مورد نیز توجه کنید که اگر مدیر سایت آدرس سایت را تغییر دهد و حتی اگر تصویر را از سایت خود حذف کند و …  این عکس دیگر در سایت شما نمایش داده نخواهد شد .

۸- نام گذاری تصاویر
همیشه در تلاش باشید تا برای تصاویر خود نام مناسبی را انتخاب کنید . از نام های نا مفهوم مانند ۱۲۳٫png و … استفاده نکنید . بهترین کار استفاده از نام مرتبط و مناسب با تصویر می باشد. یکی از اصول مرتبط با سئو نام گذاری تصاویر نیز می باشد و باید در نام گذاری بر روی تصاویر خود دقت کافی را داشته باشید.

۹- قرار دادن لینک برروی تصاویر
آن گونه که شما نیز می دانید لینک گذاری برروی تصاویر تاثیر قابل توجهی در افزایش رتبه سایت دارد . شما می توانید برروی تصاویر خود لینک مرتبط با محتوای مربوط را قرار دهید . همچنین شما می توانید از طریق تصاویر به سایت های دیگر نیز لینک دهید.

با رعایت ۹ موردی که در بالا برای شما بیان کردیم می توانید در بهبود سئو سایت خود گام بلندی بردارید و در افزایش رتبه سایت خود تاثیر چشم گیری را تجربه کنید.

سئو تصاویر امری مهم در سئو و بهینه سازی سایت می باشد و می تواند یکی از دها راه موفقیت یک کسب و کار بشمار رود.


مطالب مرتبط:
تصمیم گوگل برای حذف قفل سبز رنگ کنار آدرس سایت ها
دلیل اهمیت تگ ها و هدرها در سئو سایت چیست؟
بهینه سازی استفاده از رسانه اجتماعی


منبع: https://iranitarh.com