تبیان، دستیار زندگی

افت قیمت املاک پیرمرد میوه‌فروش را به بند کشید

پیرمرد زنجانی که در میدان تره‌بار به خرید و فروش میوه مشغول بود، در پی خرید یک باب مغازه و افت قیمت املاک، خسارتی چند میلیون تومانی را متضرر می‌شود و از آبان سال 95 تاکنون در حبس به‌ سر می‌برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
65 سال سن داشت و از سال‌ها پیش شروع به حجره‌داری و خرید و فروش میوه در میدان تره‌بار شهر زنجان مشغول بود و با تجاربی که طی این سال ها برای خود اندوخته بود، با سرمایه اولیه ۱۰۰ هزار تومانی شروع به کار کرد و پس از مدت ها موفق شد برای خودش در کنار عرضه میوه، یک مغازه خریداری کند. 

سال‌ها درآمد خوبی داشت و از محل کارش رزق خانواده هفت نفره اش را تأمین می‌کرد، اما بیماری دیابت، توانش را گرفت و او را از ادامه فعالیت و تلاش بازداشت، در این میان نوسانات قیمت میوه نیز به دیگر مشکلاتش اضافه گشت.

میوه فروش


این مرد ۶۵ ساله که مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ بود و طبق گواهی پزشکی تحت درمان دارویی قرار داشت ، در راستای خرید یک باب مغازه و در عرض یک هفته افت قیمت املاک، خسارتی چند میلیون تومانی را متضرر شد. به عبارت دیگر او حتی قادر نبود تا ملکش را برای تأمین حداقلی معیشت با قیمتی بسیار نازل‌تر از آنچه خریده، به فروش برساند.

این وقایع در شرایطی پیش آمد که او بابت این معضل بزرگ نظارت کافی را نسبت به سرمایه اصلی خودش که میوه‌های در انبار بودند را نداشته و با فاسد شدن بخش عمده ای از محصولاتش به میزان 86 میلیون تومان بدهکار شاکی خصوصی گردید.

کسی که حتی یک بار هم پایش به هر عنوانی به دادگاه باز نشده بود، حالا بعد از روند آمد و رفت‌های بسیار بابت بدهی شاکی خصوصی به دلیل ابتیاع ملک تجاری اش و به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی روانه زندان گردید. 

اگر چه تغییرات فاحش ملک برای طلبکار این پرونده معلوم و فقدان سرمایه نیز برایش محرز بود و حتی از ۲۰ میلیون تومان بدهی اش نیز چشم پوشی کرده بود، اما مابقی طلب خود را درخواست کرده بود.

با وجود تلاش خانواده و بویژه دختران این مددجو و مطالبه‌ای که در توان این مرد زحمت‌کش زنجانی نبوده، این بدهکار بابت ۶۰ میلیون تومان از آبان ماه سال 95 گرفتار حبس شده است.

شما عزیزان می توانید جهت اهدای کمک های نقدی خود به منظور آزاد سازی زندانیان نیازمند بر روی لینک "جشن گلریزان"  کلیک و در این امر خیر مشارکت نمایید. 

منبع: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند

باشگاه کاربران – گلریزان