تبیان، دستیار زندگی

انتشار ۲ مجموعه داستان برای نوجوانان

کتاب‌های «تابعِ بی‌نهایت» و «برنده یا بازنده» در قالب مجموعه «حلقه داستان کوتاه» برای نوجوانان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
«تابعِ بی‌نهایت» و «برنده یا بازنده»


مجموعه داستان«تابعِ بی‌نهایت و چند داستان دیگر» و «برنده یا بازنده و چند داستان دیگر»  به کوشش مصطفی خرامان  هر کدام در ۱۰۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰هزار تومان در انتشارات مدرسه عرضه شده است.

«ایده‌های جدید» نوشته حبیب یوسف‌زاده، «هفت‌خوان حسن کچل» از احمد اکبرپور، «دوم خواستگاری» نوشته مصطفی خرامان، «کله خربزه» از محمدرضا اصلانی، «عینک بابا» از جعفر توزنده‌جانی، «تابع بی‌نهایت» از ارغوان غلامی، «سرزمین بوق» نوشته عادله خلیفی، «تالار سایه» نوشته لائورا ریچاردز با ترجمه الهام مقیمی، «مترسک» از گریگوری مکویر با ترجمه شهلا انتظاریان و «تو می‌توانی» نوشته ترزا برسلین با ترجمه محبوبه نجف‌خانی داستان‌های «تابع بی‌نهایت» هستند.  

 «برنده یا بازنده» نیز  با این داستان‌ها همراه است: «برنده یا بازنده» نوشته عباس قدیرمحسنی، «گردش» از آویسا شرفی، «آب‌بازی» از عباس عبدی، «روز سوم در پیتزایی خز، خیابان ولیعصر» از مهسا لزگی، «حسن خروس» از عزت‌اله الوندی، «خطر مرگ!» هادی خورشاهیان، «این درد بی‌درمان» از بدری مشهدی، «غریبه مرموز» نوشته مارک تواین با ترجمه محمدعلی قربانی، «شهر گربه‌ها» از هاروکی موراکامی با ترجمه الهام مقیمی، و «پاداش» نوشته لیندا سوپارک با ترجمه شهلا انتظاریان.

درباره مجموعه «حلقه داستان» عنوان شده است: داستان کوتاه با وجود آن‌که یک نوع ادبی لذت‌بخش و تأثیرگذار است، متأسفانه در سال‌های گذشته در حوزه ادبیات داستانی نوجوان ما رنگ باخته است. اهمیت توجه به این نوع ادبی و بهره‌گیری از قابلیت‌های آن انتشارات مدرسه را بر آن داشت که در یک برنامه ویژه دست به تولید و انتشار داستان‌های کوتاه برای نوجوانان بزند. اصلی‌ترین قدم‌ برای رسیدن به این هدف برگزاری برنامه «حلقه داستان کوتاه» بود. برنامه‌ای که طی آن گروهی متشکل از ۶۰ نویسنده دو نوبت در هر ماه دور هم جمع می‌شوند و داستان‌های کوتاهی را که نوشته‌اند در معرض نظر دیگران قرار می‌دهند و بهترین آثار هر جلسه را برای انتشار در مجموعه «حلقه داستان» انتخاب می‌کنند.

آن‌چه در این کتاب پیش‌ روی شماست، آثار برگزیده جلسات «حلقه داستان کوتاه» است، آثاری که گاه با نظر کارشناسان بارها و بارها بازنویسی شده تا با کیفیت هرچه بالا به دست خوانندگان برسند و نوع ادبی داستان کوتاه را جانی دوباره ببخشند.

منبع: ایسنا