تبیان، دستیار زندگی

پژوهش حلقه مفقوده برنامه هاست

مجتبی کشاورز تهیه کننده برنامه «دعوت» فقدان پژوهش را نقطه ضعف برنامه های تلویزیون دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برنامه «دعوت»

مجتبی کشاورز تهیه کننده برنامه «دعوت»  با اشاره به رویکرد این ویژه برنامه مناسبتی که در شب های ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک می رود، بیان کرد: ما سعی کردیم برنامه «دعوت» کاملا موضوعی و با انسجام محتوایی جلو رود و هر شب به یک مساله بپردازد.

وی ادامه داد: تمام دیالوگ ها و سوال ها در این برنامه براساس ساختار موضوعی است و هدف این بوده که برنامه هر شب نکته جدیدی ارایه کند. از طرفی در برنامه هر شب اجرای موسیقی داریم و چند شب در میان کنسرت برگزار می کنیم. حتی رویکرد دعوت از سلبریتی ها برای این است که حرف های موضوعی و محتوای اصلی برنامه در حوزه اجتماعی را از زبان این چهره ها بیان کنیم و از گپ و گفت های معمول و به قولی چاق سلامتی دوری کنیم.

کشاورز با اشاره به ویژگی های «دعوت» که با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع همراه است، گفت: برنامه ما تیم محتوایی و سردبیر دارد و همچنین کار پژوهش محوری که این روزها در برنامه ها حلقه مفقوده است در ساختار محتوایی «دعوت» در نظر گرفته شده است.  

وی تاکید کرد: مجری ما در این برنامه با متن از پیش تعیین شده روی صحنه می رود و او در طول برنامه هم با سردبیر برنامه ارتباط مستمر دارد و کاملا تعامل برقرار می شود.

کشاورز همچنین در پاسخ به نگرانی از کلیشه ای شدن اجرای کرمی و همسرش در برنامه، گفت: در رسانه های ما به اتفاقات این چنینی تکرار می گویند اما در رسانه های دنیا اعتقاد دارند که تکرار خوب، خوب است مثلا مجری برنامه «خندوانه» که چند صد قسمت از آن با حضور رامبد جوان پخش شده است باید در فصل های جدید تغییر کند؟ اتفاقا رامبد جوان برند و امضای اصلی این برنامه است و در برنامه «دعوت» هم نیما کرمی و زینب زارع به عنوان مجریان ثابت به حفظ هویت و انسجام کلی برنامه کمک می کنند.

وی با اشاره به اجرای دو نفره نیما کرمی و همسرش در این برنامه یادآور شد: فضای ماه رمضان فضای خانواده محوری، گشت و گذار شبانه و خانوادگی است و ما هم از یک زوج رسانه ای در برنامه استفاده کردیم که این زوج بودن آنها کمک بسیاری به یکدیگر در اجرای برنامه کرده است.

این تهیه کننده و برنامه ساز در پایان درباره رضایت مخاطبان از برنامه عنوان کرد: من به عنوان برنامه ساز در رسانه ملی نمی توانم انتظارات همه مردم را با گستردگی سلایق برطرف کنم، اما سعی می کنیم به تمامی سلایق توجه کرده و احترام بگذاریم و رضایتمندی حداکثری مخاطب را تامین کنیم. ما باید سیاستگذاری هایی را براساس فضای ماه مبارک رمضان در برنامه لحاظ کنیم و باید بتوانیم در عین حفظ شئون، مخاطب داخل منزل و حضار داخل استودیو را هم راضی نگه داریم و همزمان به شادی برنامه هم فکر کنیم و همه اینها کار را برای شما به عنوان برنامه ساز سخت می کند تا حداکثر دامنه مخاطب را به حداکثر رضایت با لحاظ تمام محدودیت ها برسانیم و برای کسب این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

منبع: مهر