تبیان، دستیار زندگی

اتاق خواب انباری نیست

ورود ممنوع هایِ اتاق خواب

وسایل مختلفی از قبیل روزنامه، کتاب، انواع لباس های تمیز ایا شسته نشده، قبض و کاغذهای باطله و خرد ریزهای بسیاری در اتاق خواب منظم و غیر منظم هر روزه گذاشته می شود. اما آنجا نه برای کار و محل نگهداری وسایل دور ریختنی و غیر استفاده که مکانی برای آرامش روانی است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتاق خواب

 برای همه ما گاهی دل کندن از بعضی اشیاء و لوازم دشوار است و ناشدنی به نظر می رسد؛ اما ما به شما قول می دهیم که اگر فقط آن ها را از اتاق خواب بیرون بگذارید مطمئن باشید اتفاقی خوبی خواهد افتاد!

در این مقاله وسایل و اشیائی را به شما معرفی می کنیم که تاکنون به نظر می رسیده است که جزئی جدایی ناپذیر از اتاق خواب باشد ولی در حقیقت این گونه نیست و می توانید با حذف آن از اتاق خواب فضای  آرامش بخشی را تجربه کنید.

1. میزکارتان

قراردادن میزکار و ابزار و وسایل دفتر کارتان در اتاق خواب اصلاً ایده خوبی نیست. این نکته ای است که متخصصان طراحی داخلی خانه توصیه می کنند. اتاق خواب فقط مکان استراحت است؛ جایی که شما آرامش می یابید و دوباره انرژی از دست داده را باز می یابید. پس قطعاً فکر کردن به صورت حساب ها و فیش های آب و برق و گاز و سایر امور دفتری خانه در اتاق خواب جایی ندارد و مانع استراحت شما خواهد شد. پس همین الان فکری برای جابجایی میز کار از اتاق خواب به مکان دیگری در خانه بکنید.

2.بالشت هایی که خراب شده اند

یک آزمایش ساده و کاربردی نشان خواهد داد که عمر یک بالشت به سر رسیده است یا می توان باز هم از آن استفاده کرد. آن را تا کنید و اگر به حالت اول برنگشت نشان می دهد که لازم است آن را به دست لحاف دوز بسپارید.

3.وسایل دم دستی

خیلی وقت ها همین وسایل دم دستی که به صورت نامنظم روی میز و کشوها ریخته شده اند؛ علاوه بر ظاهر نازیبا و نامرتب باعث ایجاد حس ناراحتی هم در ما می شود. پس پیشنهاد می کنیم که همه این وسایل اعم از دسته های کاغذ و لباس و همه چیز را به سه دسته دوریختنی، جای دادنی در جای خودش و اهدا کردنی تقسیم کنید.

4.کتاب هایی که خوانده اید و دیگر آن ها را نمی خواهید

گاهی مشاهده کتاب ها و عنوان آن ها بهترین راه برای آغاز یک گفتگو با مهمانان است اما نگهداری کتاب هایی که پیش از خواب مطالعه کرده اید و دیگر کاری با آن ها ندارید در اتاق خواب صحیح نیست. بهتراست آن ها را به دوستان تان بدهید تا آن ها هم از خواندن کتاب ها لذت ببرند. اگر مایل بودید می توانید نزدیک ترین کتابخانه را پیدا کرده و کتاب ها را اهدا کنید.


5. لباس هایی که هرگز نمی پوشید

به جای نگهداری ده دست لباسی که سال هاست نمی پوشید، آن ها را به افراد نیازمند اهدا کنید.

6. لوازم آرایشی قدیمی

دانشمندان محصولات آرایشی را که تاریخ آن ها گذشته است بررسی کردند و آثاری از باکتری های خطرناک در این لوازم مشاهده کردند. ازاین رو لوازمی که تاریخ مصرف آنها گذشته و قابلیت استفاده ندارند را دور بریزید

7. وسایل قدیمی و بلااستفاده

تلفن همراه ده سال گذشته و لپ تاپ قدیمی، ساعت شماطه داری که دیگر کار نمی کند، اگر از همین چیزها در کشوهای پاتختی دارید، فکری به حال آن ها بکنید.

8. سبد لباس های چرک

اینکه ببینید لباس ها نشسته و نامرتب در سبد هستند، نگرانی را به شما منتقل می کنند. پس بهتر است آن را در کنار ماشین لباس شویی یا حمام جای دهید.

9. دسته روزنامه ها و مجلات ناخوانده

می دانیم، می دانیم! حتما آن ها را نگه داشته اید تا در تعطیلات بخوانید. بهتر است هر چه سریع تر آن ها را تصفیه کنید.

10. تلفن همراه شما

دلایل بسیاری برای ممنوعیت ورود تلفن همراه به اتاق خواب وجود دارد. اول اینکه تلفن همراه کثیف تر از کاسه توالت است. از سوی دیگر مشاهده صفحه تلفن همراه در شب، پیش از خواب، مانع خوابیدن می شود. نکته دیگر امواج مضر تلفن همراه است که بهتر است از ما دور باشد.

11. چیزهایی که می خواهید اهدا کنید

آن لباس هایی که سال هاست نپوشیده اید را به خاطر دارید؟ حتماً آن ها را در جعبه ای جا داده اید تا به کسی بدهید. نگذارید که این جعبه در اتاق خواب بماند. بهتر است سریع تر آن را به فرد مورد نظر یا خیریه اهدا کنید.

12. چیزهایی که زیر تخت جای داده اید

ممکن است تعدادی کفش در زیر تخت جای داده اید که حتی فراموش کرده اید که آن ها را دارید. الان بهترین زمان برای تصمیم گیری درباره سرنوشت وسایل زیر تخت است.

13.شمع هایی که هرگز روشن نکرده اید

ممکن است شمع هایی را به شما هدیه کرده اند یا خودتان تهیه کرده اید و به دلیلی هرگز آن ها را روشن نکرده اید. یا مثلاً به علت ظاهر زیبای ظرفش آن را نگه داشته اید. آن را در اولین فرصت روشن کنید و از آن لذت ببرید. و سپس آن را دور بیاندازید.

14. توده بروشورها و کارت های ویزیت مختلف

همه ما تعدادی از همین کارت های ویزیت را در جایی مانند کشوها داریم، بعد از مدتی توده ای از همین بروشورها جمع می شود. بهتراست آن ها را در دفاتر مخصوص کارت ویزیت جای دهید یا اگر به آن ها نیاز ندارید دوربیندازید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.