تبیان، دستیار زندگی

انس با قرآن سبب رضایت امام زمان(عج)

استاد حوزه علمیه گفت: کسی که می‌خواهد خدا از او راضی باشد باید امام زمان(عج) را از خود راضی کند برای رسیدن به این منظور باید با قرآن انس داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سید حسن مومنی

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: سالک طریق امام زمان(عج) باید با ایشان سنخیت داشته باشد و برخی علل و عوامل در رابطه با خدا، خود و امام را رعایت کند.

وی افزود: وقتی شخصی تلاش کرد که در رعایت اوامر الهی با امام زمان(عج) تشبه داشته باشد برای او تشرف ایجاد می‌شود با سنخیت و تشرف انضمام هم حاصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی درباره علل و عوامل سنخیت با امام زمان(عج) بیان داشت: تحصیل ورع، تقوا و محاسن اخلاقی از جمله علل و عوامل سنخیت با امام زمان(عج) است، کسی که قرار است کانون محبت امام قرار گیرد به طور قطع از محرمات دور است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرید و محب امام زمان(عج) در عمل برعکس اوامر ایشان عمل نمی‌کند، اظهار داشت: کسی که مرید و دوستدار واقعی امام زمان(عج) باشد مراقب واردات بدن از طریق گوش، چشم، دهان خود است که قلب او با حرام‌ها دچار مرض نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه مرید امام زمان(عج) باید ورع و تقوا داشته باشد؛ عنوان کرد: امروز دشمن به هر طریق ممکن تلاش می‌کند که بداخلاقی را بر جامعه ما حاکم کند که ما را از مسیر امام زمان(عج) دور کند، چرا باید یک خانم در برنامه تلوزیونی حضور پیدا کند و از واکسن hpv سخن بگوید که هنوز سندی بر قطعی بودن آن نیست و با این کار چقدر متدینین دین خود را از دست بدهند.

وی افزود: کسی که می‌خواهد خدا از او راضی باشد باید امام زمان(عج) را از خود راضی کند برای رسیدن به این منظور باید با قرآن انس داشته باشید یعنی قرآن را بخوانید معانی و مفاهیم آن را درک کرده و با قرآن رفیق باشید نه اینکه وقت خود را در فضای مجازی تلف کنید که عقلانیت شما را کاهش می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت امام زمان(عج) همواره به یاد شیعیان است و آنها را به نام شناخته و برای تک تک آنها دعا می‌کنند، اظهار داشت: برای کسب رضایت امام زمان(عج) باید افزون بر انس با قرآن کریم همواره به اهل‌بیت(ع) توسل داشته باشید.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.