تبیان، دستیار زندگی

کشف مناطقی در مغز

دانشمندان به تازگی موفق به کشف ناحیه‌ای از مغز شدند که احساسات معنوی را پردازش می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قاچاق انسان
چه ما خود را یک فرد مذهبی بدانیم و یا ندانیم بسیاری از ما لحظاتی را در زندگی خود تجربه می‌کنیم که به عنوان «روح معنوی» در نظر گرفته می‌شوند، زمانی که ما یک حس بزرگ‌تری از معنادار بودن، امنیت و یا ارتباط با جهان اطرافمان داریم.
براساس گزارش «ساینس آلرت»، اکنون دانشمندان با اشاره به این نکته که این لحظات معنوی و متعالی در کجای مغز انسان پردازش می‌شود، ناحیه‌ای در قشر آهیانه مغز را شناسایی کردند که به نظر می‌رسد درگیر تجربیاتی فراتر از حالت عادی ما است.
یک محقق و عصب‌شناس دانشگاه «ییل» گفت: تجربیات معنوی حالت‌های قوی هستند که ممکن است تاثیرات عمیقی در زندگی افراد داشته باشند. 
وی افزود: درک مبانی عصبی از تجربیات معنوی ممکن است به ما در درک بهتر نقش خود در انعطاف‌پذیری، بهبود سلامت روان و اختلالات اعتیادآور کمک کند.
این مطالعات بینش جدیدی را در مورد چگونگی رخداد احساسات معنوی در مغز و احساس آرامش و وابستگی همراه با آن ارائه می‌کند که می‌تواند یک نقطه عطفی برای تحقیقات آینده در مورد مکانیسم‌های عصبی بهداشت روان باشد.
محققان می‌گویند با بهبود درک تجربی از چگونگی تجربیات معنوی، ما قادر خواهیم بود به تسهیل یکپارچه‌سازی خردمندانه معنویت برای درمان و پیشگیری در زمینه‌های حالت‌های سلامت روان کمک کنیم.
منبع:فارس