تبیان، دستیار زندگی

اکران جدید از فردا کلید می خورد

سینما با طعم عید فطر

از فردا اکران عید فطر شروع می شود و هفت فیلم جدید روی پرده می روند. در این گزارش با فضای آن ها آشنا می شویم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : احمد رنجبر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دارکوب

 اکران عید فطر امسال مصادف شده است با جام جهانی فوتبال. به همین خاطر از کمدی هایی که شانس فروش بالای 10 میلیارد دارند خبری نیست و قرار است در اکران تابستان یعنی یک ماه دیگر نمایش داده شوند.

دلم می خواد

کارگردان: بهمن فرمان آرا
بازیگران: رضا کیانیان،مهناز افشار،محمدرضا گلزار، رضا بهبودی، صابر ابر،رویا نونهالی،علی سرابی، بهناز جعفری،سحر دولتشاهی
سینمای سرگروه: زندگی

دباره فیلم: از جمله فیلم هایی است که بخاطر اختلاف تهیه کننده و کارگردان مدت ها پشت خط بود و بعد از پنج سال رنگ پرده می بیند.«دلم می خواد» داستان مردی نویسنده ای است (رضا کیانیان) که قلمش خشک شده و ایده ای به ذهنش نمی رسد. بر اثر یک اتفاق در گوش خود صدای آواز می شنود و شروع به رقص می کند. جالب آن که در خیابان همه همراهی اش می کنند و او مدام دلش می خواهد برقصد! «دلم می خواد» اولین قسمت از سه گانه فرمان آرا درباره زندگی است.

دارکوب

کارگردان: بهروز شعیبی
بازیگران: مهناز افشار، امین حیایی، سارا بهرامی، جمشید هاشم پور، هادی حجازی فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی و ...
سینمای سرگروه: استقلال

درباره فیلم:«دارکوب» مضمونی اجتماعی دارد و به معضلات اعتیاد می‌پردازد.روزبه علیزاده (امین حیایی) بخاطر اعتیاد همسر اولش مهسا (سارا بهرامی) از او جدا شده، حاصل این زندگی یک فرزند مشترک(گلی) است که بعد از جدایی با پدرش زندگی می کند. روزبه بعد از جداشدن از مهسا مجدد ازدواج کرده و با گلی و همسر دومش نیلوفر (مهناز افشار) زندگی آرامی دارند تا اینکه مهسا بعد از شش سال ناپدید شدن برای دیدن فرزندش وارد زندگی بهروز و نیلوفر می شود. بازگشت مهسا و حس مادرانه اش نسبت به گلی که با اعتیاد او همراه شده مشکلاتی را به وجود می آورد. سارا بهرامی برای بازی در «دارکوب» از جشنواره سال پیش فجر، سیمرغ دریافت کرد. «دارکوب» سومین فیلم سینمایی بهروز شعیبی بعد از «دهلیز» و «سیانور» است.

خاله قورباغه

کارگردان: افشین هاشمی
صداپیشه گان:مرضیه برومند، شبنم مقدمی، غزل شاکری، احسان کرمی، شایسته ایرانی، آناهیتا خسروی، شهراد بانکی، علیرضا ناصحی، نگار اردلان و افشین هاشمی
سینمای سرگروه: آزادی

درباره فیلم: بچه ها هم از اکران عید فطر سهم دارند: «خاله قورباغه». این فیلم را افشین هاشمی کارگردانی کرده است که ساخت فیلم های «خسته نباشید!»،«گذر موقت» و «صدای آهسته» را در کارنامه دارد. هیچ کدام از این فیلم ها کودکانه نیستند و در ساخت «خاله قورباغه» از تجربه تهیه کننده (فرشته طائرپور» بهره برده. طائرپور تهیه کنندگی فیلم هایی چون «گلنار»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «یکی بود یکی نبود» و ... را در کارنامه دارد. «خاله قورباغه» نیز در ادامه دغدغه های کودکانه تولید شده و شخصیت اصلی قصه از قورباغه فیلم «گلنار» بیرون آن آمده است. فیلم چند عروسک جدید دارد که توسط مرضیه محبوب ساخته شده اند.

در وجه حامل

کارگردان: بهمن کامیار
بازیگران: ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، محسن کیایی، رعنا آزادی ور، ایرج سنجری، احسان امانی و ...
سینمای سرگروه: جوان

درباره فیلم: «در وجه حامل» دومین فیلم بهمن کامیار بعد از «مرداد» است که سال پیش از شرکت در بخش مسابقه جشنواره فجر بازماند. فیلم را ندیده ایم و قضاوت کاملی درباره آن نمی توان داشت اما همین قدر بدانید که سال پیش فیلم های خوبی توسط هیات داوران رد شدند و شاید «در وجه حامل» یکی از آن ها باشد. اگر مبنای قضاوت را فیلم قبلی کامیار قرار دهیم، با اثر موفقی روبرو خواهیم بود. «در وجه حامل» روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است.

شماره 17سهیلا

کارگردان: محمود غفاری
بازیگران: زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی، مهرداد صدیقیان
سینمای سرگروه:کوروش

درباره فیلم: در جشنواره سی و پنجم فجر، «شماره 17 سهیلا» رونمایی شد که سوژه آن بیش از کیفیت فیلم مورد توجه بود. محمود غفاری در اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی، دست روی یک معضل اجتماعی گذاشت و داستان دختری 40 ساله را محور قرار داد. این دختر به دلیل مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه دار شود. فیلم سوژه ای مهم دارد و داستانش مخاطب را سرگرم می کند اما نمی توان ضعف های آن را نادیده گرفت. در این میان بازی زهرا داوود نژاد چشمگیر است و یکی از برگ برنده های فیلم محسوب می شود.


به وقت خماری

کارگردان: محمدحسین لطیفی
بازیگران: رعنا آزادی‌ور، هومن برق‌نورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، غزل حسینی، هنگامه حمیدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، مجید یاسر، شیرین یزدان‌بخش.
سینمای سرگروه: ایران

درباره فیلم: طبق آنچه از خلاصه داستان فیلم رسانه‌ای شده «به وقت خماری» یک کمدی-اجتماعی درباره یک مراسم ازدواج است. یک فیلم پر بازیگر  که حضور بهروز بقایی در نقش یک روحانی از نقش‌های جالب توجه آن است. ابتدا قرار بود فیلم پس از پایان برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 روی پرده رود اما با حذف «لازانیا» جایگزین این فیلم شد. محمد حسین لطیفی بعد از «توفیق اجباری» چند سالی است حضور جدی در سینما نداشته و بیشتر  با سریال های تلویزیونی مشغول بوده. 

دشمن زن

کارگردان: کریم امینی
بازیگران: سام درخشانی،گوهر خیراندیش، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، مریم سعادت، امیرحسین آرمان
سینمای سرگروه: گروه ماندانا

درباره فیلم:دیگر فیلم کمدی اکران عید فطر است که توسط کریم امینی ساخته شده. «دشمن زن» اولین ساخته او محسوب می شود که در دفتر پویا فیلم به سرانجام رسیده. این دفتر سال پیش «خالتور» و «پا تو کفش من نکن» را در اکران داشت. گفته می شود «دشمن زن» با نگاهی طنز مساله فمینیستی را نقد کرده است.