تبیان، دستیار زندگی

نماینده مجلس:ابتکار امام(ره) موضوع فلسطین را احیا کرد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ابتکار عمل امام خمینی(ره) مبنی بر اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نبود شاید امروز دیگر موضوع فلسطین مطرح نبود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 نماینده مجلس:ابتکار امام(ره) موضوع فلسطین را احیا کرد

اصغر مسعودی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی اظهار کرد: اما با حمایت های حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند روز قدس روز اسلام است ، روز رسول اکرم است ، روز حیات اسلام است و در واقع روز قدس فقط اختصاص به فلسطین ندارد، مساله فلسطین را زنده نگاه داشتند و پایه های حکومت مستقل یهودی در سرزمین فلسطین را که با تلاش های انگلیس و آمریکا تشکیل شده بود متزلزل کردند.
وی با بیان اینکه مساله فلسطین در واقع از مسایل کلیدی جهان اسلام است افزود: مبانی فکری امام خمینی (ره) در رابطه با مستضعفان و مسلمانان جهان بر محورهای مختلفی پایه گذاری شده است.
وی گفت: امام خمینی(ره) بر استقلال و سیادت همه مسلمانان جهان تاکید داشتند و نمی توانستند ببینند که مسلمانان زیر جور استکبار جهانی باشند و بر همین اساس بر وحدت همه مسلمانان تاکید داشتند.
به گفته این نماینده مجلس ، در واقع مبانی سیاسی حرکت امام (ره) بر اصولی شکل گرفته که یکی از این اصول بحث سیادت ، استقلال و وحدت مسلمانان جهان است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبل از انقلاب هم در بیانات حضرت امام ، مبارزه با صهیونیسم جهانی موج می زند ، امام در چهارم آبان ماه 1343 وقتی در قضیه کاپیتولاسیون مطرح می کنند ، باز بحث اسارت مسلمانان و نفوذ انگلیس ، آمریکا و اسرائیل را مطرح کرده اند و به دولت ایران نهیب می زنند که اجازه ندهد اسرائیل اقتصاد ایران را در قبضه خودش بگیرد.
مسعودی ادامه داد: اما حرکتی که امام انجام دادند و ابتکاری که به خرج دادند ( اعلام جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس ) ، سبب شد که مساله فلسطین به عنوان یک مساله راهبردی همواره مورد توجه مسلمانان جهان باشد ، شامل مرور زمان نشود و اگر ابتکار عمل امام (ره) نبود شاید امروز ما دیگر با غفلت مسلمانان و با مزدوری دولت های مرتجع منطقه ، مساله ای بنام مساله فلسطین نداشتیم.
وی گفت: در صحبت های امام (ره) ، ایشان روی بحث عزت مسلمانان تاکید دارند و تنها بحث قدس در بیاناتشان مطرح نیست و در واقع بیان می کنند قدس می تواند نماد وحدت مسلمانان باشد که علیه مستکبران موضوع گیری کنند و اجازه ندهند مسلمانان زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا باشند ، لذا امام فرموده اند روز قدس روز مقابله مستضعفان با مستکران است که با تمام قدرت و تمام قوا در مقابل اجانب بایستند و اجازه ندهند که آنها برای ما تصمیم گیری کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : تعبیری که امام دارند این است که واقعا روی بیداری مسلمانان و علمای اسلام تاکید می کنند که اگر ملت اسلام بیدار نشوند ، اگر علمای اسلام احساس مسوولیت نکنند ، یعنی در واقع اسلام واقعی که عامل وحدت و تحرک همه فرق اسلامی است ، می فرمایند : اگر اسلام واقعی که عامل وحدت و تحریک کلیه فرق اسلام در مقابل بیگانگان و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی می باشد ، اسلامی که اینجوری است اگر بدست ایادی استکبار و استعمار بیفتد ما روزهای سیاه نکبت بارتری را برای جامعه اسلامی باید پیش بینی کنیم.
مسعودی گفت: من فکر کنم این نگاه راهبردی حضرت امام که با رهبری رهبر معظم انقلاب حفظ شده ، استمرار پیدا کرده و قوت گرفته ، اجازه آرامش و امنیت به اسرائیل نخواهد داد و امیدواریم که تعبیر حضرت امام در مورد اسرائیل که آن را یک غده سرطانی دانسته اند ، محو و نابود شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا