تبیان، دستیار زندگی

تدریس بیش از 200 رشته مهارتی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای از تدریس بیش از 200 رشته مهارتی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در حال حاضر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تدریس بیش از 200 رشته مهارتی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محسن حسینی مقدم عصر دیروز در مصاحبه با خبرنگار این مرکز، با اشاره به سه ساله شدن دوره تحصیلی در هنرستان ها از سال 96-95 اظهار کرد: بر مبنای نیاز سنجی بازارکار، محتواهای آموزشی در هنرستان ها تغییر پیدا کرده بنابراین برخی از رشته ها حذف و تعدادی اضافه شده است.
وی تصریح کرد: رشته هایی که اضافه شده بر اساس در خواست برخی سازمان ها وارگان ها  انجام شده و با هماهنگی آن ها بسیاری از تجهیزات مورد نیاز رشته مربوطه توسط سازمان ذی ربط تهیه می شود، مانند رشته حمل و نقل که توسط سازمان حمل و نقل جاده ای تجهیزاتش فراهم می شود.

حسینی مقدم افزود: البته هر واحد هنرستانی مجاز به ارائه هر رشته ای نیست به عنوان مثال رشته تولید برنامه تلویزیونی تنها در هنرستان های وابسته به صدا وسیما می تواند ارائه شود.

وی ادامه داد: مقدمات افزودن رشته های تحصیلی جدید در هنرستان ها مانند  تهیه کتاب های مورد نیازاز سال قبل فراهم شده  ودر بحث  به کار گیری نیروی انسانی متخصص در رشته های جدید نیز از هنر آموزان رشته های مشابه استفاده بهره مند می شویم، البته در برخی رشته ها خود سازمان مربوطه نیروی متخصص در اختیار هنرستان قرار می دهد.
مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: در دهه های گذشته هنرستان هایی در جوار کارخانجات تاسیس ومتناسب با نیازآن کارخانه نیروی انسانی تخصصی تربیت می کرد،در برهه ای از زمان برخی از این هنرستان ها  تضعیف ویا تعطیل شدند اما در راستای سیاست های اخیر آموزش و پرورش این هنرستان ها نیز تقویت شده است.
وی از تدریس ۴۱ رشته در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ ای و حدود ۱۶۰رشته در هنرستان‌ های کار و دانش تحت عنوان رشته‌های مهارتی خبر داد وعنوان کرد: رشته‌ های مکاترونیک، فتوگرافیگ، حمل و نقل، معماری داخلی و تولید برنامه‌ های تلویزیونی از جمله رشته‌های جدیدی است که به مجموعه رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای اضافه شده است


مطالب مرتبط:
ثبت نام بیش از 35 درصد دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش
بررسی عملكرد ستاد کارآموزی و کارورزی مناطق و هنرستان های شهر تهران
معرفی رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای/سه ساله شدن هنرستان ها


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش