تبیان، دستیار زندگی

چگونه زندگی مشترک را از یکنواختی نجات دهیم ؟

با این ترفندها برای همسرتان تکراری نمی شوید

چند سال از زندگی مشترک شما می گذرد ؟ هنوز هم به اندازه ی روزهای اول پرشور و عاشق هستید ؟ همه چیز مثل روزهای اول رمانتیک و عالی است یا رنگ یکنواختی گرفته است ؟ فکر میکنید چرا گذر زمان همه چیز را تغییر می دهد و دیگر آن عشق و علاقه ی اول ازدواج وجود ندارد ؟! مشکل از شماست یا چنین امری طبیعی است وبا مروز زمان عشق و علاقه جای خود را به عادت می دهد؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج، زن و مرد، زندگی، همسر، لحظات عاطفی، غر زدن، زندگی زناشویی، ناسزا گویی،بی اعتنایی، افسردگی، زن وشوهر، روابط جنسی، افسردگی، خانواده ایرانی،عشاق موفق


زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن حرف اول را می زدند، توجه می کنند. قبل از ازدواج به هزاران دلیل عاشقانه، طرفین در تلاش هستند که دائم خود را با خواسته ها و تمایلات طرف مقابل تطبیق دهند و رضایت طرف مقابل را جلب کنند.

 حتی اگر یکی از طرفین مصرانه روی خواسته هایش تاکید کند. طرف مقابل با گذشت از خواسته اش چشم پوشی می کند و در نتیجه روابط با روندی صعودی که روز به روز جذاب تر می شود، ادامه پیدا می کند. پس چه عواملی باعث می شود آن همه رعایت احترام، فداکاری ها و مهربانی های قبل، پس از مدتی به دلسردی و خستگی تبدیل شود؟ 
همه ما کسانی را دیده ایم علاقه به جمع آوری تمبر، پروانه و سکه دارند. یکی از رازهای مهم در زندگی زناشویی جمع آوری کلکسیونی از لحظات عاطفی و عاشقانه است که همیشه با خود داشته باشیم. به هر اندازه که بتوانیم این کلکسیون را بهتر و بیشتر جمع کنیم، در واقع جواهراتی داریم که نقش اساسی در تعاملات ما خواهند داشت. برای ساختن این لحظات وقت بگذاریم. با هم بودن و دوستی و محبت را تجربه و اتصال های عاطفی را تقویت کنیم و صمیمیت بین انسانها را از کلمات به عمل تبدیل کنیم، به این ترتیب می توان رایحه مطبوع و دل انگیز خوب بودن در کنار یکدیگر را تجربه کرد.

چهار عاملی که زندگی را مسموم و فضای صفا و صمیمیت را از بین می برد:

1- نقادی ها و غر زدن های شدید. به عنوان مثال زمانی که خانم یا آقا فراموش کرده کاری که قرار بوده انجام دهد و همسرش با الفاظ خیلی تند و انتقادهای شدید و توهین آمیز این مسأله را یادآوری می کند، به شخصیت او حمله شدید کرده است.

2-حالات تدافعی. در بعضی از زندگی های مشترک، زوجین به جای روابط صمیمانه، مدام به دنبال دفاع از خود هستند، چون عقیده دارند حرف خودشان درست است و می خواهند به هر قیمتی نقش خود را اثبات کنند؛ در این شرایط معمولاً زندگی به نوعی معامله تبدیل می شود و رابطه ای تجارتی بین آنها شکل می گیرد.

3- حالات تحقیر، ناسزاگویی و خرد کردن شخصیت. وقتی فضای تحقیر و بدگویی در خانه حاکم شود، روابط رو به سردی خواهد رفت.

4- بی اعتنایی. وقتی زن و شوهر در پاسخ به نیاز های یکدیگر، ستیزه جویانه برخورد می کنند یا از هم دوری می کنند، درست مانند این است که مثل دو دیوار سنگی به هم نگاه می کنند و ارزشی برای یکدیگر قایل نیستند.

اما علاوه بر تلاش برای ایجاد صمیمت در زندگی مشترک باید به این نکته هم توجه کنیم که بعد از زندگی زیر یک سقف زندگیمان یک نواخت نشود چرا که یک نواختی می تواند با خود بی حوصلگی، کسلی و بی اهمیت شدن نسبت به همه چیز را بیاورد و درمواردی حادتر منجر به افسردگی یا جدایی همسران از یکدیگر یا طلاق عاطفی شود.

لذا اگر به موارد زیر توجه نکنیم پس از مدتی، زندگی تبدیل به یک حس کسل کننده، بی رنگ و خالی از تنوع می شود.


به‌دنبال علائق مشترك باشید

تلاش كنید تمامی فعالیت‌هایی كه از انجام آن با همدیگر در گذشته لذت می‌بردید را به خاطر آورید و آن‌ها را تكرار كنید. اگر امكان پیاده‌روی در روزهای آخر هفته در كوه را ندارید به پیاده‌روی در پارك اطراف خانه خود بسنده كنید. بهتر است كاری كه هردوی‌تان از آن لذت می‌برید، انجام دهید.

به ظاهر خود اهمیت دهید

بسیار دیده می‌شود خانم‌ها چند سال پس از ازدواج دیگر به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهند و خود را رها می‌كنند. درحالی‌كه پس از ازدواج هم باید همیشه آراسته باشید و به ظاهر خود اهمیت دهید. برای رفتن به آرایشگاه برنامه هفتگی داشته باشید.

سعی كنید از مدل موها و آرایش جدید استفاده كنید. اگر توان مالی ندارید می‌توانید خودتان به آرایش موهای خود بپردازید و لباسی زیبا به تن كنید. مطمئن باشید كه همسرتان متوجه تغییر شما خواهد شد و شرایط از آن پس كمی بهتر می‌شود.

ورزش كنید با ورزش نه تنها می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید بلكه قلب و پوستی سالم خواهید داشت. وقتی شما احساس خوبی نسبت به‌خود داشته باشید مطمئنا شوهرتان همین احساس را نسبت به شما پیدا می‌كند.

قدر همدیگر را بدانیم

مدتی که از زندگی زناشویی می گردد، زن و شوهر دیگر از هم تشکر نمی کنند یا کمتر تشکر می کنند. همه روزه دلیلی برای تشکر از همسر خود پیدا کنید و آن را در قالب جمله ای ساده و زیبا بیان کنید؛ مثلا به او بگویید: «از موفقیت در کارت خوشحالم». از اینکه با او ازدواج کرده اید ابراز خرسندی کنید و از شیوه زندگی او تعریف کنید.

زمانی که به او می گویید: «از اینکه فرزندمان را به مدرسه می بری ممنونم» به او می فهمانید که به نقش پدری یا مادری او هم اهمیت می دهید.

از نظر روابط جنسی کلا مردان همسری مطیع را خواهان می باشند

رفتارهای جنسی خود را تغییر دهید سعی کنید در روابط جنسی تغییر ایجاد کنید. به عنوان مثال زمان انجام رابطه مکان انجام آن پوزیشنهای آن حرفهایی که رد و بدل می شود رابطه جنسی کلیشه ای چند دقیقه ای آنچنان تاثیر مثبتی به همراه ندارد. سعی نکنید در رابطه جنسی مثل یک ماشین باشید یعنی فقط ابزاری برای ارضای جنسی باشید، بلکه از نظر روحی هم باید شوهر خود را ارضاء کنید. البته این مسئله نیز متقابل است.

 قبلا هم این بودیم!

«کی وقتداره قرار بذاره بره بیرون»، «کی دیگه حوصله داره نامه عاشقانه بنویسه؟»، «اون که غریبه نیست. هر لباسی که بپوشم براش فرقی نمی کنه» این اشتباهی است که بسیاری از زوج ها مرتکب آن می شوند. به خاطر بیاورید در روزهای اول زندگی مشترکتان چه کارهای رمانتیکی انجام می دادید که حالا فراموش کرده اید! او را به شام دعوت می کردید، در سالگرد ازدواجتان لباس مورد علاقه او را می پوشیدید، هر چند وقت یک بار آلبوم خاطراتتان را مرور می کردید و شاید ده ها کار دیگر که منحصر به رابطه شما بوده است. اگر خودتان بخواهید امروز هم می توانید باز آن روزها را بسازید.

یک زن افسرده حال و غمگین باعث می شود تا شوهر آن زن دیرتر به منزل برود

در عوض یک زن شاد و خوشرو و خوش برخورد باعث می شود تا شوهرش برای رفتن به منزل لحظه شماری کند کلا در خانه محیطی جذب کننده برای همسر خود فراهم آورید تا مردان هیچ کجا به جز منزل و در کنار شما احساس آرامش نکنند . مردان از زنان نق زن بیزارند ، مردان عاشق احترام هستند.

در بیرون از منزل جلوی دیگران با شوهر خود با احترام سخن بگویید

البته این مسئله متقابل می باشد. 


منابع : جوان آنلاین / تندرستی / پارس ناز / شیعه نیوز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.