تبیان، دستیار زندگی

روایتی کودکانه از زندگی معمار کبیر انقلاب به قلم امیرحسین فردی

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، کتاب «امام خمینی (ره)» را برای نخستین‌بار در قالب کتاب‌های پروانه منتشر می‌کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کتاب «امام خمینی (ره)»


«امام خمینی(ره)» عنوان کتابی به قلم مرحوم امیرحسین فردی است که نویسنده در آن داستان زندگی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران را به زبان ساده و روان برای کودکان گروه سنی «ج» روایت می‌کند.

انتشارات آستان قدس رضوی این کتاب را در قطع رحلی کوتاه با شمارگان دو هزار نسخه منتشر می‌کند. تصویرگری این اثر 40 صفحه‌ای مصور را وحید خاتمی انجام داده است.

این کتاب کودکان را به حال و هوای روزهای انقلاب می‌برد؛ روزهایی که مردم دل‌نوشته‌های خود را روی دیوارها می‌نوشتند. همراه با این کتاب شابلونی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد که حاوی شعارهای روزهای انقلاب است و کودکان می‌توانند آن را رنگ‌آمیزی کنند.

زنده‌یاد امیرحسین فردی، نویسنده و فعال عرصه ادبیات داستانی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که در حوزه کودک و نوجوان نیز سالها قلم زده است. وی سردبیری و مدیرمسئولی کیهان بچه‌ها را به مدت ۳۱ سال برعهده داشت. همچنین عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری از مسئولیت‌های اجرایی مرحوم فردی محسوب می‌شود.

مرحوم فردی که پیش از هر چیزی به‌عنوان یک معلم و تربیت‌کننده نسلی از نویسندگان مشهور کشور است، در سال 1392 در سن 64 سالگی درگذشت.  

منبع: روابط عمومی به‌نشر