تبیان، دستیار زندگی

شرایط ورود دانش آموزان پایه هفتم به مدارس تیزهوشان

تأکید بر پرهیز خانواده ها از هزینه کردن در منابع درسی یا غیردرسی و موسسات آمادگی آزمون
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
شرایط ورود دانش آموزان پایه هفتم به مدارس تیزهوشان

مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، نحوه ورود دانش آموزان پایه هفتم به مدارس تیزهوشان را اعلام کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای، شرایط ثبت نام دانش آموزان داوطلب تحصیل در پایه هفتم دبیرستان های استعدادهای درخشان سال 98-97  را اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:
به اطلاع دانش آموزان داوطلب تحصیل در پایه هفتم دبیرستان های استعدادهای درخشان و اولیای محترم آنان می رساند : ( انتخاب دانش آموزان پایه هفتم در این مدارس بدون آزمون های پیشرفت تحصیلی و صرفاً براساس سنجش استعداد و هوش داوطلبان انجام خواهد شد. بر این اساس متقاضیان می توانند از تاریخ 19 لغایت 24 خرداد ماه برای ثبت نام  به آدرس  hoosh.medu.ir مراجعه نمایند.)

سنجش استعداد و هوش داوطلبان همزمان در سراسر کشور در تاریخ 5 مردادماه انجام می‌شود و اسامی پذیرفته شدگان در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد. همان گونه که قبلاً نیز به اطلاع رسیده است برای موفقیت در این فرایند نیازی به مطالعه منابع درسی یا غیردرسی و یا شرکت در کلاس های تقویتی و مؤسسات آمادگی آزمون  نیست و خانواده‌ ها از هزینه کردن در این مسیر اجتناب نمایند.
ضمناً چنانچه پذیرفته شدگان قبلاً در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده باشند در فرایند انتقال آن ها به مدارس استعدادهای درخشان، هزینه‌ ای به خانواده‌ ها تحمیل نخواهد شد.


مطالب مرتبط:
فراگیری به جای جدا سازی رویكرد فعلی آموزش و پرورش در بحث مدارس تیز هوشان است
برگزاری هرگونه آزمون در مدارس غیردولتی ممنوع است
آموزش نخبه پرور؛ آری یا خیر؟


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش