تبیان، دستیار زندگی

آموزش‌ و پرورش در بالاترین سطح ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان تهرانی را پیگیری می‌کند

معرفی متهم تعرض جنسی در مدرسه به زندان
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش‌ و پرورش در بالاترین سطح ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان تهرانی را پیگیری می‌کند
 

جعفری دولت‌ آبادی، دادستان تهران:
در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقوع درگیری در یکی از دبیرستان‌های غرب تهران، مأموران پلیس به محل اعزام شدند و متعاقبا 15 نفر از اولیای‌ دانش‌ آموزان مبادرت به طرح شکایت نموده و اعلام کرده‌اند متهم به فرزندان شان تعرض جنسی نموده است.
متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار نموده که در یک نوبت فیلم‌ های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته است را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده است، اما سایر اتهامات را منکر شده است.
با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است. تحقیقات در پرونده ادامه دارد.

آموزش و پروش: با قصور مسئولین مرتبط این ماجرا در هر سطحی که باشد برخورد می کنیم و به مردم اطمینان خاطر می دهیم.
 
تکذیب انتساب شخص خاطی مدرسه تهران با بیت آیت‌الله حائری شیرازی
فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، انتساب فرد خاطی در یکی از مدرسه‌های تهران با با بیت حائری شیرازی رد کرد.
در نامه دست‌نویسی که تصویری از آن به امضای محمدحسن حائری شیرازی به نمایندگی از بیت آن مرحوم، در اختیار رسانه ها قرار گرفته، از مردم خواسته شده که از انتشار این شایعه ها پرهیز کنند.

حکم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به رییس محترم قوه قضاییه برای پیگیری ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان تهرانی:
حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه‌ غرب تهران اجرا شود
در پی انتشار خبر آزار و اذیت دانش آموزان در یکی از مدارس شهر تهران رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، دستور پیگیری سریع به رئیس قوه قضاییه را صادر کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پی انتشار خبر آزار و اذیت دانش آموزان در یکی از مدارس شهر تهران رهبر معظم انقلاب دستور پیگیری سریع به رئیس قوه قضاییه را صادر کردند و دستور دادند تا پس از محاکمه مجرمین، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.
متن کامل حکم معظم له به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله آملی ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام
خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.

وزیر آموزش ‌و پرورش به بازرس ویژه وزارتی در مورد رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای در منطقه 2 تهران، دستور فوری داد.
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغ این حکم به بزرگی زاده با اشاره به‌اتفاق بسیار شنیع انجام‌شده دریکی از واحدهای آموزشی منطقه 2 تهران از وی خواست تا ضمن مراقبت در تسریع پیگیری‌ها، با فوریت و اولویت، تمامی عوامل مرتبط با اتفاق مذکور از ابتدا تاکنون را با گروهی از صاحب‌نظران موضوع مورد بررسی دقیق قرار داده و هرگونه مسامحه احتمالی در هریک از واحدهای سازمانی متبوع که موجب بروز آن شده است را سریعاً گزارش نماید.
سید محمد بطحایی در ادامه نامه افزود: از آن جایی‌که فرد متخلف، نیروی غیررسمی بوده است لازم است نسبت به بررسی نحوه به‌کارگیری مشارالیه و رعایت ضوابط مقرر، دقت مضاعف به عمل‌آورید.

آموزش‌ و پرورش در بالاترین سطح ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان تهرانی را پیگیری می‌کند


رئیس مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: چون ابعادی از مسئله نیاز به اعلام نظر مراجع قضایی، حقوقی و روانکاوان دارد باید ابعاد موضوع مشخص و محرز شود تا نتایج پیگیری‌های خود را به‌صورت مستمر از طریق رسانه‌ها منعکس کنیم، البته در این ماجرا تا حد بسیار زیادی کوتاهی، تعلل و بی‌ تفاوتی مدیر و مؤسس مدرسه محرز و پرونده مدرسه در شورای نظارت در حال بررسی است.


مطالب مرتبط:
سرمایه بزرگی به‌ نام اعتماد به معلم