تبیان، دستیار زندگی

قدردانی یک فیلمساز از توجه به سینمای دینی در نمایشگاه قرآن

کارگردان فیلم "استشهادی برای خدا" ضمن تقدیر از توجه به سینما در دل نمایشگاه قرآن کریم گفت: پیشنهاد من این است که در سال های آینده و در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن چند روزی به سینمای دینی و قرآنی اختصاص داده شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علیرضا امینی
به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، فیلم سینمایی "استشهادی برای خدا " با حضور علیرضا امینی كارگردان اثر، ساعت 21 شامگاه سیزدهمین روز نمایشگاه قرآن با حضور علاقه مندان به سینما و نیز اصحاب رسانه در سالن سینمایی بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اکران شد.
علیرضا امینی در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ضمن انتقاد از عملکرد سینما در کم توجهی به آموزه های قرآنی، اظهار داشت: متاسفانه سینمای کشور در حوزه عملکرد به مباحث و آموزه های قرآنی بسیار ضعیف عمل کرده است.
این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد به واسطه بودجه ای که در اختیار فیلم ساز یا کارگردان قرار می گیرد شاهد ساخت فیلم های سفارسی در این عرصه هستیم.
وی اضافه کرد: اما در این میان فیلم هایی ساخته شده اند که بعد از گذشت یک دهه یا بیشتر هنوز میان مردم از جایگاه و مطلوبیت ویژه ای برخوردارند.
به گفته امینی بعد از گذشت 12 سال هنوز فیلم "استشهادی برای خدا" مورد توجه مخاطبان است چرا که تمام عوامل آن از تولید کننده تا بازیگران با اعتقاد قلبی در این کار فعالیت کردند.
امینی به فیلم های"رنگ خدا" و "بچه های آسمان" اشاره و اظهار کرد: این دو فیلم نیز با اعتقاد قلبی و به عبارتی دلی ساخته شده اند .
وی گنجاندن بخش سینما در دل نمایشگاه قرآن را حاکی از توجه دست اندرکاران به این حوزه دانست و گفت : پیشنهاد من است که یک جشنواره یک هفته ای یا چند روزه در همین ایام برای فیلم هایی که در راستای ترویج و تبیین آموزه های دینی و قرآنی هستند برپا شود.
امینی در پایان از پیش تولید کار جدید خود خبر داد و گفت: طی یک ماه آینده فیلم برداری این کار شروع می شود.
گفتنی است به دنبال برگزاری سلسله نشست های "نور در آبگینه" که به اکران 10 فیلم سینمایی با محتوای قرآن عترت و همچنین برگزاری نشست نقد و بررسی این آثار می پردازد، در سیزدهمین شب نمایشگاه قرآن کریم شاهد اکران فیلم سینمایی "استشهادی برای خدا " و به دنبال آن برپایی و جلسه نقد و بررسی آن با حضور کارگردان این اثر بودیم.
خلاصه داستان: فتحی، راهبان قدیمی قطار در روزهای پایانی زندگی اش، برای جبران اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود بازمی گردد. او درصدد استشهادی برای خداست تا آسوده بمیرد.