تبیان، دستیار زندگی

شخصیت معتاد در سینمای ایران با واقعیت همخوانی ندارد

منتقد سینما گفت:شخصیت فرد معتاد در سینمای ایران تصویری کلیشه ای است که با تصویر واقعی فرد معتاد فاصله دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهرام خرازی ها منتقد

 شهرام خرازی ها منتقد سینما گفت:برای ساخت فیلم هایی در مورد اعتیاد باید به سمت پژوهش محوری در مرحله سوژه یابی فیلمنامه رفت.

این منتقد سینما تصریح کرد:در طول این سالها معضل و بیماری اعتیاد و شخصیت  معتاد در سینمای ایران تصویری بسیار کلیشه ای و تکراری خلق کرده که در بسیاری از مواقع با تصویر واقعی امروز یک فرد معتاد بسیار فاصله دارد.

وی ادامه داد : مصرف مواد مخدر مدرن مثل شیشه در سینما و در سال های اخیر در قالب زندگی شخصیت های جذاب و با موقعیت های فانتزی نشان داده می شود که این شیوه غلط است و در بلند مدت نتیجه عکس دارد و  مخاطب را به سمت تجربه استفاده از این مواد سوق می دهد.

این منتقد سینما با بیان اینکه باید رابطه سینما و سینما گران با ارگان هایی مثل دانشگاه، پزشکی و جامعه روان شناسان بیشتر و بیشتر شود،گفت:درفیلم های ما اشتباه های فاحشی در مورد نگاه به اعتیاد وجود دارد ، در فیلمی شاهد بودم که به یکی از شخصیت های های فیلم برای ترک اعتیاد پیشنهاد شوک الکتریکی می دهند که این در جهان و در علم اصلا استفاده نمی شود.

خرازی ها خاطر نشان کرد : زندگی هر معتاد به دلیل فراز و نشیب هایی که دارد یک فیلم سینمایی است و می تواند موقعیت های دراماتیکی را ایجاد کند اما فیلمساز ایرانی باید عادت کند که در مورد این  نوع فیلم ها حتی در مرحله خلق شخصیت ها، فیلمنامه و پژوهش بر روی  الگوی اصلی کار شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان