تبیان، دستیار زندگی

پیشنهاد فقهی زاده برای تسری برنامه های قرآنی به شبکه های مختلف سیما

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور در آیین نوزدهمین ساگرد افتتاح شبکه قرآن سیما که به صورت زنده از این شبکه در حال پخش بود پیشنهاد داد: شبکه قرآن سیما برنامه های قرآنی را به سایر شبکه ها تسری دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دکتر فقهی زاده
به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، آیین گرامیداشت نوزدهمین سالگرد افتتاح شبکه قرآن سیما شب گذشته با حضور عبدالهادی فقهی زاده، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن سیما، حسین ساری مدیر شبکه آموزش سیما و محمد مهدی عزیززاده، مدیر بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه قرآن در غرفه این شبکه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
در این مراسم که به صورت زنده از برنامه "رصد" شبکه قرآن سیما پخش شد، عبدالهادی فقهی زاده طی سخنانی گفت: خوشحالم که در جشن نوزدهم سالروز افتتاح شبکه قرآن توفقیق حضور دارم و امیدوارم سال جدید در شبکه قرآن، در کنار برنامههای تبلیغی ترویجی موثر، سال شکوفایی برنامه های محتوایی، علمی و تخصصی باشد.
وی درپاسخ به سوال مجری برنامه "رصد"، مبنی بر نقاط قوت شبکه قرآن سیما گفت: شبکه قرآن یک شبکه موضوعی است که به طور اختصاصی در زمینه مفاهیم و علوم قرآنی فعالیت می کند و برنامه های تولیدی این شبکه حول محور قرآن کریم و آموزههای قرآنی است. در این شبکه برخی از گفت و گوهای تفسیری و مفهومی برای من خیلی جالب است و همچنین مسابقات موضوعی که در این شبکه ترتیب داده می شود.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طبیعتا دوستان در این شبکه محدودیت های رسانه ای و فنی خاصی داشته اند که مانع از برخی جذابیت های ظاهری در این برنامه ها می شود و بنابراین پیشنهاد می کنم شبکه قرآن سیما بتواند با گسترده تر کردن فعالیت های خود، برنامه های قرآنی را به سایر شبکه ها تسری دهد و محدود در چارچوب یک شبکه تلویزیونی باقی نماند.
در ادامه این مراسم محمد مهدی عزیززاده، مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز از فعالیت های شبکه قرآن و تلاش دست اندر کاران این شبکه قدردانی کرد.