تبیان، دستیار زندگی
تیه ری آنری مهاجم تیم آرسنال انگلیس قراردادی چهار ساله با تیم بارسلونای اسپانیا امضا کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنری به بارسلونا پیوست

عکس مونتاژ شده آنری امروز روی جلد نشریات اسپانیا بود

تیه ری آنری مهاجم تیم آرسنال انگلیس قراردادی چهار ساله با تیم بارسلونای اسپانیا امضا کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس از مادرید، رادیو كادنا اسپانیا به نقل از مسئولان باشگاه بارسلونا اعلام کرد این باشگاه مبلغ 24 میلیون یورو برای خرید این بازیکن هزینه خواهد کرد

قرارداد آنری روز جمعه و برای چهار سال امضا شد.

جف وستون، مدیر برنامه‌های آنری به BBC گفت:‌ جای تردید وجود ندارد كه سران باشگاه اسپانیایی قرار است درلندن با نمایندگان آرسنال دیدار داشته باشند، محور این گفت وگو انتقال آنری به بارسلونا است.

شاید آنری اسطوره آرسنال را دیگر با این پیراهن نبینیم

یكی از سخنگویان باشگاه بارسلونا به خبرگزاری فرانسوی afp گفته بود كه آنری موافقت خود را برای این جابه جایی اعلام كرده است .دیشب نیز سایت باشگاه بارسلونا این انتقال را تایید کرد تا تمام حرف و حدیث ها رنگ واقعیت به خود بگیرد . بارسلونا اولین خرید فصل خود را با جابجایی یک بازیکن بزرگ شروع کرد  تا بمب خبری نقل و انتقال اسپانیا را منفجر کند .

تیری آنری به بارسلونا پیوست

انتظار می‌رود امضای این قرارداد پس از انجام مراحل پزشكی و مقدمات دیگر ظرف دو یا سه روز آینده نهایی شود.

آنری ‪ 29 ساله همچنین تایید كرده است كه با وجود امضای قراردادی جدید در سال گذشته، تغییرات اخیر در هیات رییسه باشگاه آرسنال موجب چنین تصمیمی شده است.

باشگاه آرسنال روز شنبه در بیانیه‌ای بر روی وب سایت رسمی خود اعلام كرد: این باشگاه می‌تواند توافق با بارسلونا در مورد انتقال تیه‌ری آنری را تایید كند.

خبر رفتن آنری از آرسنال قطعا در باشگاهی كه در چند سال گذشته برای رقابت با منچستریونایتد و چلسی مشكل داشته است، غوغا به پا خواهد كرد.

آنری روز شنبه در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود به وضوح اعلام كرد كه پس از رفتن "دیوید دین" نایب رییس آرسنال و تردید در مورد آینده "آرسن ونگر"، تصمیم گرفته است، از این تیم برود.

دین در ماه آوریل بعد از اختلاف نظر با اعضای هیات مدیره باشگاه در مورد واگذاری سهام آرسنال، استعفا كرد. وی طرفدار "استن كرونكه" سرمایه دار آمریكایی بود كه در چهار تیم ورزشی حرفه‌ای آمریكا سهامدار است و مالك ‪  19/12 درصد سهام آرسنال نیز هست.

آنری : دلم برای آرسنال تنگ می شود

آنری تصریح كرد با وجود اینكه علاقه‌مند به بازی در بارسلوناست اما دلش برای هواداران آرسنال تنگ می‌شود.

وی در نامه سر گشاده‌ای به هواداران آرسنال در روزنامه سان گفته است:

تا جایی كه می‌توانم به خاطر بیاورم، ونگر بخشی از زندگی بوده است.

متاسفانه او گفته است كه پس از اتمام قراردادش در پایان فصل آینده، نسبت به باشگاه آرسنال متعهد نخواهد بود. من به تصمیم و صداقت او احترام می‌گذارم اما من فصل بعد 31 ‪ ساله می‌شوم و نمی‌توانم بدون ونگر و دین در این تیم بمانم.

آنری در این نامه افزوده است: این تصمیم را خودم گرفته‌ام و كسی مرا مجبور نكرده است. احساس می‌كنم باید این كار را می‌كردم.

این بازیكن در گفت و گو با روزنامه ورزشی "اكیپ" چاپ فرانسه نیز گفت:

قرار است روز دوشنبه معاینات پزشكی بارسلونا را انجام دهم. از اینكه پیش از حل نشدن تمامی مسائل، روز جمعه خبر این انتقال منتشر شد بسیار متاسفم اما برخی نمی‌توانند جلوی دهانشان را بگیرند. همیشه گفته‌ام كه اگر بخواهم بروم، تنها باشگاهی كه انتخاب می‌كنم آرسنال خواهد بود. اما بارسلونا را به خاطر نوع فوتبالی كه دارد، تاریخ آن و ورزشگاهی كه در اختیار دارد، انتخاب كردم.

وی ادامه داد: برای فرانك ریكارد هم به عنوان بازیكن و یك مربی احترام بسیاری قائلم. البته درست است كه وارد یك لیگ جدید با یك زبان جدید می‌شوم اما بارسلونا را به خاطر همه اینها انتخاب كردم.

فران سوریانو نایب رییس باشگاه بارسلونا كه مسوولیت امضای این قرارداد را بر عهده دارد، ابراز امیدواری كرد، این قرارداد روز دوشنبه نهایی شود.

آنری كه هشت سال پیش به درخواست ونگر از یوونتوس به آرسنال رفت، وی كه در حال حاضر به دلیل مصدومیت نیمكت‌نشین است، گفت: امیدوارم دو هفته دیگر تمرینات خود را به صورت كامل از سر بگیرم و بتوانم به تیم ملی فرانسه برای صعود به مسابقات مرحله نهایی یورو ‪ كمك كنم.

آنری 39 بازی برای تیم ملی انجام داده و 92  گل به ثمر رسانده است.

آنری ماه اگوست سی ساله می شود سال 1999 به باشگاه آرسنال پیوست و هنوز سه سال دیگر از قراردادش با این باشگاه باقی مانده است. او در 364  بازی برای آرسنال 226 بار گلزنی كرده است.

مطالب مرتبط :

بارسلونا در انتظار آنری