تبیان، دستیار زندگی

تصمیم گوگل برای حذف قفل سبز رنگ کنار آدرس سایت ها

شرکت گوگل در اطلاعیه بیان کرد که به زودی در نسخه جدید مرورگر گوگل کروم اقدام به حذف نماد ssl یا همان قفل و کلمه Secure سبز رنگ که نشان گر امن بودن وب سایت ها است منشتر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تصمیم گوگل برای حذف قفل سبز رنگ کنار آدرس سایت ها

ssl یا گواهینامه امنیتی چیست ؟
SSL یک پروتکل استاندارد و رایج امنیتی برپایه رمز گذاری است که در آن داده‌های رد و بدل شده بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) توسط کلیدهای خاصی خصوصی و عمومی رمزنگاری (Encrypt) شده و در سمت دیگر رمزگشایی (Decrypt) می‌شود. امنیت در این پروتکل دو طرفه است؛ یعنی در هر دو طرف، فرایند رمزنگاری و رمزگشایی انجام می‌گیرد.

وب سایت‌ هایی که از پروتکل امن SSL جهت رمزگذاری داده‌ ها استفاده می‌کنند، معمولاً از طریق پروتکل HTTPS (به جای حالت عادی و غیر امن آن یعنی HTTP) با سرویس گیرنده‌ ها ارتباط برقرار می‌کنند. در مرورگرها، این گونه وب سایت‌ ها معمولاً با علامت قفل سبز (به معنای ارتباط امن سالم) نشان داده می‌ شوند .
تصمیم گوگل برای حذف قفل سبز رنگ کنار آدرس سایت ها

تصمیم گوگل برای حذف قفل سبز رنگ از کنار آدرس سایت ها
شرکت گوگل در اطلاعیه ای روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که استفاده از کلمه Secure با نماد قفل سبز رنگ را برای سایت های مبتنی بر https که از ssl استفاده می کنند متوقف خواهد ساخت.
در چند سال اخیر باتوجه به سیاست هایی که شرکت گوگل جهت افزایش کاربران در سطح اینترنت در پیش گرفت استفاده از گواهینامه امنیتی بیشتر شد. با توجه به تاثیر استفاده از اس اس ال در سئو سایت امروزه ۹۹درصد وب سایت ها از ssl استفاده می کنند.
شرکت ایرانی طرح به عنوان یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب در ایران برای مشتریان خود به صورت رایگان در تمامی سرویس ها ssl رایگان ارائه می کند.

حذف قفل سبز از مرورگر کروم
گوگل در اطلاعیه ای که منتشر کرده است چنین بیان نموده که کاربران باید چنین توقع داشته باشند که یک وب سایت به صورت پیشفرض ایمن باشد . به همین دلیل تصمیم گرفته اند تا نماد قفل و واژه‌ Secure را از نسخه‌ ۶۹ مرورگر کروم که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد، حذف کنند.
هم چنین گوگل در ماه های قبل نیز گفته بود که در آپدیت ۶۸ مرورگر گوگل کروم سایت هایی که فاقد ssl هستند را با کلمه  Not secure  قرمز رنگ به عنوان سایت های غیر ایمن نمایش خواهد داد.

باتوجه به اقداماتی که گوگل انجام می دهد مدیران وب سایت ها باید تمام تلاش خود را در جهت افزایش امنیت وب سایت و کاربران خود انجام دهند و هم چنین کاربران فعال در سطح اینترنت نیس باید توجهی بیش از پیش داشته باشند تا در مقابل خطرات موجود در امان بمانند.

ssl رایگان
درصورتی که مدیر وب سایت هستید و تا کنون برای سایت خود گواهینامه امنیتی تهیه نکرده اید . هم اکنون می توانید با انتقال سایت خود به شرکت ایرانی طرح علاوه بر بهره مندی از خدمات با کیفیت و پشتیبانی ۲۴ ساعته از ssl رایگان نیز بهره مند شوید . برروی تمامی هاست های شرکت ایرانی طرح ssl رایگان ارائه میگردد.


مطالب مرتبط:
8 دلیل که به یک طراحی وب سایت حرفه ای نیازمندید
روندهای ضروری طراحی سایت
طراحی سایت ایده آل


منبع: https://iranitarh.com