تبیان، دستیار زندگی

رعایت بهداشت در حمام

3 نکته در مورد لیف و کیسه

همه‌ی افراد در طول زندگی‌شان حداقل یک بار از لیف و کیسه استفاده کرده‌اند. لیف حمام برای برخی افراد جزو ملزومات نظافت است و برخی دیگر دست به آن نمی‌زنند. اما بنا به برخی دلایل بهتر است در استفاده از لیف دقت بیشتری کنید و محتاط باشید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لیف حمام

لیف و کیسه لانه میکروب‌ها

لیف و کیسه بستر مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها از هر نوعی محسوب می‌شوند. مشکل اصلی در واقع در روش نگهداری از لیف و کیسه است چون سلول‌های مرده و آلودگی‌ها به خوبی از آن‌ها زدوده نمی‌شود. بنابراین لانه میکروب‌هایی می‌شوند که به سرعت در یک فضای مرطوب و گرم میل به تکثیر پیدا می‌کنند.
توصیه می‌شود بعد از استفاده، لیف و کیسه را به خوبی با آب بشویید و آن‌ها را روی خشک‌کن یا رادیاتور خشک کنید. مهم‌تر اینکه هرگز لیف و کیسه را با فرد دیگری مشترک استفاده نکنید.

مشکل اصلی در واقع در روش نگهداری از لیف و کیسه است چون سلول‌های مرده و آلودگی‌ها به خوبی از آن‌ها زدوده نمی‌شود. بنابراین لانه میکروب‌هایی می‌شوند که به سرعت در یک فضای مرطوب و گرم میل به تکثیر پیدا می‌کنند

فیبرهای آسیب رسان لیف و کیسه برای پوست

فیبرهای لیف و کیسه اغلب برای کسانی که پوست خشکی دارند، آسیب رسان است؛ بنابراین استفاده از این لوازم برای افراد با پوست چرب و همچنین فقط برای بخش‌هایی مانند پشت توصیه می‌شود.

آسیب لیف و کیسه به قسمت‌های حساس خانم‌ها

بعضی کارها به خصوص اگر به طور روزانه تکرار شود باعث حساس شدن اندام تناسلی و فلور واژن می‌شود. بنابراین مهم است که لیف با اندام‌هایی مانند دستگاه تناسلی زنانه و مردانه تماس پیدا نکند. بهترین کار این است که با دست آغشته به شامپو بدن یا صابون بدنتان را بشویید. خانم‌ها باید برای حفاظت از فلور واژن صرفاً نواحی بیرونی آن را شستشو دهند.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

* اگر به طور مرتب از لیف و کیسه استفاده می‌کنید باید بدانید که این لوازم مانند مسواک یک وسیله شخصی هستند؛ بنابراین نباید به طور مشترک از آن استفاده کرد.
* نکته‌ی دیگر این که بهتر است دو عدد لیف؛ یکی برای صورت و یکی برای بدن داشته باشید.
* لیف و کیسه به راحتی محل تجمع میکروب و قارچ می‌شوند. بنابراین لازم است بعد از استفاده آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی با آب حداقل 60 درجه سانتی‌گراد بیندازید و یا دستی بشویید و خشک کنید.




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.