تبیان، دستیار زندگی

نگرانی اتحادیه اروپا از سرمایه‌گذاری‌های چین

در پی نگرانی‌های فرانسه، آلمان و ایتالیا از فعالیت‌های تجاری چین در کشور‌های اروپایی، نمایندگان پارلمان اروپا خواستار تشدید کنترل بر سرمایه گذاری‌های چین در کشور‌های عضو این اتحادیه شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
پارلمان اروپا

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نمایندگان پارلمان اروپا خواستار تشدید کنترل بر سرمایه‌گذاری‌های چین در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شدند.

اعضای کمیسیون تجارت بین المللی اتحادیه اروپا روز دوشنبه طرحی را برای تشدید کنترل و نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های کشور‌های خارجی به ویژه چین در اتحادیه اروپا ارائه دادند. پیش از این کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده بود در همین راستا چارچوبی برای نظارت بیشتر بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اتحادیه اروپا تعیین شود.

اگر طرح مورد نظر در نشست عمومی پارلمان اروپا، که قرار است ماه ژوئن آتی برگزار شود، تصویب شود، پارلمان اروپا مذاکراتی دشوار و پیچیده را با شورای اروپا که نهاد نمایندگی همه کشور‌های عضو محسوب می‌شود، آغاز خواهد کرد.

کشور‌های فرانسه، آلمان و ایتالیا نگران آن هستند که شرکت‌های خارجی به ویژه چینی با بهای پائین و به روش‌های غیرمنصفانه خدمات کارشناسی و فناوری‌های کلیدی خود را در اتحادیه اروپا ارائه کنند. به همین علت مقامات این کشور‌ها از مدت‌ها پیش خواستار آن هستند که چارچوب قانونی محکمی در اتحادیه اروپا برای نظارت دقیق بر این گونه فعالیت شرکت‌های خارجی تعیین و به اجرا گذاشته شود. با این حال برخی کشور‌های اروپایی مبتنی بر سیاست‌های اقتصادی لیبرال، از جمله هلند، ایرلند و لوکزامبورگ در خصوص ایجاد چنین سازوکار‌هایی که از نظر آن‌ها نوعی "غربالگری" است، تردید‌های جدی در این مورد دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان