تبیان، دستیار زندگی

از پرفضیلت ترین دعاها

دعای جوشن کبیر در یکی از غزوات صدر اسلام از جانب جبرئیل برای پیامبر اسلام آورده شده است. این‌ دعا صد بند دارد و هر بند حاوی‌ ده‌ "اسم" از اسمای‌ خداست‌.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
از پر فضیلت ترین دعاها

 به‌جز بند 55 که‌ یازده‌ اسم‌ عالی در آن‌ آمده‌ است‌؛ بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است.

همان طور که گفته شد دعای جوشن کبیر بسیار خواص دارد و دارای 100 بند است، و آن را در شب قدر به مراتب بیش تر می خوانند  و هر کدام به زیبایی بیان گر مطلبی آموزنده است، که من در این مطلب به اختصار بیان می کنم:

شامل: روزی دهنده و دور کردن بلا ، نزدیکی به خدا، کسب روزی حلال و آرامش روحی، از بین بردن ترس و اضطراب، گشایش در کار و زندگی، برای بستن زبان دشمن، رهایی از گناه و خطا، نزدیکی به خدا و بالا بردن ایمان قلبی، رفع درد و سستی بدن برای رفع ناراحتی اعصاب و درمان های مختلف: مثل: سر درد، چشم درد ، زانو درد، گوش درد و..... . برای رهایی از زندان و استجابت سریع دعا.

و در بند 84 بیان شده است: که آن باید قبل از هر كاری خوانده شود .
 
در ابتدای هر بند «بسم الله» و در پایان هر بند «سُبْحَانَک‏ یا لَا إِلَهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ الْغَوْثَ‏ الْغَوْثَ‏ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یا رَبِّ یا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکرَامِ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ» گفته شود.


1- هر کسی دعای جوشن کبیر و قبل از اینکه از خونه بیاد بیرون بخونه همه ی اعمالش نیکو می شه

2- هر کسى این دعا را بخواند مثل مردن شهدا برایش می ‏ماند . خدا برایش ثواب هفت صد هزار شهید از شهیدان صحرا را می نویسد.

3- برای نزدیك شدن به خدا

آشنایی با شب قدر
شب قدر

کانال کودک و نوجوان تبیان

تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع سایت:  persianwoodart.ir
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.