تبیان، دستیار زندگی

انتشار متون کهن برای کودکان

مجموعه چهارجلدی «برگ درختان‌ سبز» با گذری بر متون کهن برای کودکان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مجموعه چهارجلدی «برگ درختان‌ سبز»

 این مجموعه با دبیری  محمود کریم‌پور  و شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در انتشارات پادیاب راهی بازار شده و با این عنوان‌ها همراه است: «کِلیله و دمنه» بازنویسی حسن‌ گوهرپور با تصویرگری مریم ذبیحی در ۲۴ صفحه و با قیمت ۶۰۰۰ تومان‌، «مَرزبان‌نامِه» با بازنویسی محسن رهبرتربتی و تصویرگری مریم ذبیحی در ۲۴ صفحه و بهای ۶۰۰۰ تومان، «مثنوی معنوی» با بازنویسی عبدالجلیل کریم‌پور با تصویرگری سعیده نصرتی‌فرد در ۱۶ صفحه  و با قیمت ۵۰۰۰ تومان و «گلستان» بازنویسیِ پگاه صادقی قلعه‌شاهی با تصویرگری سعیده نصرتی‌فرد در ۱۶ صفحه و قیمت ۵۰۰۰ تومان.

 «خیال‌پردازی مرد ساده‌لوح»، «عاقبت طمع‌کار» و «شتر ساده‌لوح» داستانی‌هایی هستند که از «کلیله و دمنه» برای کتاب انتخاب شده‌اند. برای «مرزبان‌نامه» نیز داستان‌های «شغال خرسوار»، «گربه شکاری» و «خروس و روباه» انتخاب شده است. همچنین  «آقا مراد و شیرین‌زبان»، «فرار از مرگ» و «فیل در تاریکی» داستان‌های «مثنوی معنوی» و «نمک غذا»، «حرص و طمع» و «کلاس درس» داستان‌های «گلستان» را  تشکیل می‌دهند.

این مجموعه برای گروه سنی ب و ج منتشر شده است.  

در نوشته پشت جلد کتاب‌ها در معرفی مجموعه آمده است: در مجموعه چهارجلدی «برگ درختان سبز» با گذری به متون کهن - (کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه، مثنوی معنوی و گلستان) - حکایت‌هایی برگزیده‌ایم که سرشار از پند و حکمت است. برگردان این حکایت‌ها به زبان کودکانه به همراه تصویرگری‌های زیبای آن، صفت برجسته‌ این مجموعه است که شیرینی آن را برای کودکان دوچندان می‌کند.

منبع: ایسنا