تبیان، دستیار زندگی

مسلمانان ایسلند و روزه داری ۲۲ ساعته

مسلمانان ایسلند در ایام ماه مبارک رمضان ۲۲ ساعت روزه می گیرند و تنها دو ساعت را صرف تناول غذا می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
روزه داری

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السبق، مسلمانان در ایسلند – کشوری جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس است- طولانی ترین روزهای ماه مبارک رمضان را در جهان می گذراند و به روزه داری می پردازند؛ به طوری که نزدیک ساعت 22 خورشید غروب و نزدیک چهار صبح طلوع می کند.  

این درحالی است که برخی از مسلمانان ایسلند براساس وقت مکه مکرمه و مدینه منوره افطار می کند تا زمان روزه داری برای آنها به 18 ساعت برسد.

«بی بی سی» در گزارش تلویزیونی آورده است که این مسلمانان به قدرت اراده و صبر و ایمان برای روزه داری مسلح هستند تا نزدیک به 22 ساعت را که طولانی ترین زمان در ایام مبارک رمضان در جهان است، روزه دار باشند.

در این گزارش آمده است: بسیاری از مسلمانان ایسلند تنها دو ساعت غذا و نوشیدنی هنگام شب تناول می کنند و پس از روزه داری طولانی در مرکز فرهنگی اسلامی ایسلند گردهم جمع می شوند تا از وعده افطاری لذت ببرند و نماز مغرب و عشاء را ادا کنند.

یکی از مسلمانان ایسلند که صاحب یک رستوران های زنجیره کباب در ریکیاویک پایتخت ایسلند است، درباره روزه داری در این روزها، می گوید: کباب را برای مشتریان آماده می کنیم، اگرچه به علت روزه داری نه آن را می چشیم و نه می خوریم.

وی ادامه می دهد: این مسئله سخت است ، اما این کار را انجام می دهیم و همه چیز خوب است.

یکی از مسلمانان دیگر ایسلند می گوید: اعتقادم، مرا حرکت می دهد و این مسئله بسیار راحتی است، زیرا ایمان به چیزی باعث می شود تا بتوانید آن کار را انجام دهید.

«سلیمان» یکی از مسلمانان پاکستانی تبار مقیم ایسلند که از پنج سال پیش به این کشور آمده و فروشنده میوه است، می گوید: نزدیک به 22 ساعت روزه می گیرد، زیرا در اسلام روزه پیش از طلوع آفتاب آغاز و تا غروب خورشید ادامه دارد.

وی افزود: ایمان من باعث شده تا بتوانم این کار را انجام دهم  و این مسئله عادی است و به عنوان بخشی از کار روزمره تبدیل شده است و پنج ساعت پس از سحر برای رفتن به کار آماده می شود.

علت طولانی بودن ساعت روزه داری در ایسلند به موقعیت جغرافیایی در شمال اقیانوس اطلس برمی گردد.

منبع : خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.