تبیان، دستیار زندگی

چطور وعده های نامزدم را راستی آزمایی کنم؟

حتما قبل از ازدواج به این نکات توجه کنید

«کاش حرف والدینم را گوش کرده بودم و تن به این ازدواج نمی دادم»، متاسفانه این قبیل جملات را در دادگاه های خانواده یا کلینیک های مشاوره زیاد می شنویم. در عصر کنونی، نظر خانواده ها که بخش مهمی از ازدواج تلقی می شود، کاهش یافته و این مسئله نگران کننده ای است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگاری، والدین، دادگاه خانواده، نامزد، وعده، آشنایی قبل از ازدواج، اضطراب، کلوب ازدواج، انتخاب با چشمان باز

  خانواده ای که از ابتدا در جریان آشنایی نیست بعد از اطلاع واکنش نشان می دهد و ما ناخواسته اولین برخورد خانواده با فرد مورد علاقه خود را به صورت منفی رقم می زنیم. توصیه می شود که حتما به خانواده خود اطلاع و آن‌ها را از روند آشنایی خود آگاه کنید. در صورت مخالفت، نظر آن ها را بشنوید و دلایل خود را برای نظرات مخالف آن ها بیان کنید.

راه تشخیص راست بودن وعده ها

نکته دیگری که باز هم زیاد از زوج های ناسازگار می شنویم، این است که فرد با وعده های دروغین باعث فریب طرف مقابل شده است. در صورتی که اگر فرایند آشنایی قبل از ازدواج، دقیق و اصولی طی شود، راه های زیادی برای فهمیدن توخالی یا واقعی بودن وعده ها وجود دارد ولی هر آمد و شدی، مناسب تکمیل فرایند آشنایی قبل از ازدواج نیست! صرف کافه و سینما رفتن باعث آشنایی و شناخت نمی شود حتی اگر سال ها ادامه یابد.

داشتن رفیق زیاد بد نیست اما...

اگرچه رفیق بازی و داشتن دوستان متعدد به خودی خود خصلت بدی نیست اما اگر فرد نتواند در دوران مجردی تناسب بین جنبه های مهم زندگی اش را رعایت کند، به طور مثال مقدار متناسبی وقت را به خانواده و مقداری را به دوستان و مقداری را به کار، ورزش و ... اختصاص دهد به طور قطع بعد از ازدواج هم نخواهد توانست این تعادل را رعایت کند. دوستان ناباب نکته مهمی برای شناخت قبل از ازدواج است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. هر فردی از دوستان خود تأثیر می گیرد و این تأثیر بنا به شخصیت افراد می تواند کم یا زیاد باشد اما در تأثیر گذار بودن آن شکی نیست.

آسیب های مصرف مشروبات الکلی شوخی نیست

از جمله ملاک هایی که افراد قبل از ازدواج باید به آن توجه کنند، ملاک های اعتقادی و ارزشی است. اگر خواستگار شما موردی دارد که با اعتقادات شما سازگار نیست (مانند مصرف الکل)، ماجرا باید همان جا برای شما تمام شود. از جمله آسیب های روان شناسانه مصرف این مواد که تاثیراتش در زندگی به طور قطع دیده خواهد شد، عبارت است از: «از دست دادن حافظه، تغییر شخصیت، اختلال در سیستم عصبی، به وجود آمدن مشکلات مالی و خانوادگی، رفتار خشونت آمیز، اضطراب و افسردگی شدید و ... »

تغییر طرف مقابل یک باور غلط است

این باور که فرد بعد از ازدواج تغییر می کند باور غلطی است. هیچ گاه به امید تغییر کردن فردی با او ازدواج نکنید. اگر تغییری هم باشد، به احتمال زیاد موقتی است. اگر فردی برای ازدواج با فرد مورد علاقه اش به تهدید متوسل شود، این سوال مطرح می شود که آیا از بلوغ عاطفی و شناخت کافی برای ازدواج بهره مند است یا خیر؟ خیلی مهم است که اگر خواسته یا انتظاری از خواستگار خود دارید، حتما قبل از ازدواج آن را مطرح و درباره آن صحبت کنید و به یک نتیجه که برای هردو رضایت بخش باشد، برسید. اگر این فکر را در سر می پرورانید که اکنون سکوت و بعد از ازدواج خواسته خود را مطرح می کنم و حرف خود را به کرسی می نشانم، بهتر است سری به دادگاه های خانواده بزنید تا با تعداد زیاد زوج های این چنینی که ازدواج شان با شکست مواجه شده است برخورد کنید. جنگ اول به از صلح آخر است! این را فراموش نکنید.
منبع : خراسان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.