تبیان، دستیار زندگی

شهروند مشارکت پذیر

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار عنوان کرد طرح هایی نظیر دستچین، سبزی بدون گل و ریشه، سبد مهربانی و دیگر طرح های سازمان در راستای شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهروند
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، مهندس عبدالحسین رحیمی با اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر گفت: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در بسیاری از طرح‌های خود نظیر طرح سبد مهربانی، میوه رایگان و بازارهای مشارکتی از مشارکت شهروندان بهره می‌برد که در سال جاری برای تحقق اهداف دکتر افشانی در مدیریت شهری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین بر بسترهای مناسب برای زیست پذیر شدن سازمان مدیریت میادین تاکید کرد و اظهار داشت: در یک شهر زیست پذیر با بسترهای مناسب باید حقوق شهروندی رعایت شود که سازمان مدیریت میادین با اجرای طرح‌هایی نظیر دستچین میوه و سبزی بدون گل و ریشه در این مسیر حرکت می‌کند که برای نمونه فقط در طرح سبزی بدون گل و ریشه مبلغ 33.8 میلیارد تومان از هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌ها کم شده است و چنانکه اعلام شد سازمان از هر گونه طرحی در راستای حفظ کرامت انسانی و صیانت از حقوق شهروندی حمایت و استقبال می‌کند.

مهندس رحیمی توجه به سالمندان و معلولان را از دیگر شروط یک شهر زیست پذیر دانست و افزود: در این زمینه هم طرح‌های همیار مشتری و ویلچر رایگان در کنار طراحی و ساخت میادین و بازارهای میوه و تره بار مناسب برای سالمندان و معلولان از دیگر اقدامات سازمان مدیریت میادین در راستای تحقق شعار شهر زیست پذیر است که در سال جاری توسعه می‌یابد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه مادران و کودکان در یک شهر زیست پذیر گفت: با توجه به جایگاه ویژه مادران و کودکان در یک شهر زیست پذیر، سازمان مدیریت میادین با راه اندازی اتاق مادر و کودک و اتاق بازی کودکان، شرایط حضور بانوان و کودکان را در میادین و بازارهای میوه و تره بار فراهم آورده است.

مهندس عبدالحسین رحیمی به رضایت بیش از 70 درصدی شهروندان در طرح تخفیفات نوروزی سازمان مدیریت میادین اشاره کرد و افزود: مجموعه طرح‌های سازمان مدیریت میادین موجب حضور و مشارکت بیشتر شهروندان در فضاهای میادین و بازارهای میوه و تره بار شده است و همین حضور مطالبات تازه‌ای مانند مبلمان مناسب میادین و بازارها را در پی داشته که اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با اشاره به نقش محلات در توسعه شهری و زیست پذیری آن اظهار داشت: مشارکت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و شورایاری‌ها در نامگذاری بازارهای میوه و تره بار با توجه به فرهنگ اصیل محلات از جمله فعالیت‌های سازمان در تحقق یک شهر زیست پذیر است که از سوی سازمان مدیریت میادین با جدیت ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، سازمان مدیریت میادین برای مشارکت بیشتر شهروندان و ایجاد بسترهای لازم جهت زیست پذیر شدن شهر در سال 97 برنامه‌ها و طرح‌های دیگری نیز دارد که در زمان مناسب اطلاع رسانی و اجرایی می‌شود.