تبیان، دستیار زندگی

خصوصیات بازر امام خمینی

او، رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ایران همه ى مستضعفان جهان و به خصوص مسلمانان بود. او، الگوى کامل یک مسلمان و نمونه ‏ى بارز یک رهبر اسلامى بود. او، به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خصوصیات بارز امام خمینی (ره)

آشنایی با امام خمینی:


سیّد روح الله مصطفوی موسوی خمینی (مشهور به امام خمینى) در روز 30 شهریـور 1281 خورشیدی، برابر با 21 سپتامپر 1902 میلادى و مصادف با 20 جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد متولد شد. 

او پدری بسیار شجاع و دلیر داشت  و همواره با ظم می جنگید و با مظلومان هم درد بود، ولی او پدرش را خیلی زود زمانی که نوزادی بیش نبود از دست داد و با مادر و عمه اش بزرگ شد ولی آن دو را هم در سن 15 سالگی از دست داد و به این ترتیب از هر طرف تیم شد.

او بسیار روحیه جهاد داشت، و از همان دوران نوجوانی مبارزات و اعتراضات خود را آغاز کرد و از چیزی واهمه نداشت لحـن تلگراف های امام خمـیـنـى به شاه و نخست وزیر تند و هشـدار دهنده بود و در راه پیشبرد اهدافش تمام تلاش خود را به کار بست.
خصوصیات بارز امام خمینی (ره)

ویژگی های فردی  واخلاقی حضرت امام خمینی (س):

- ورزش

ـ وقت شناسی و نظم در امور

مدیریت زمان و برنامه ریزی

ـ حسن خلق

-زهد و ساده زیستی

-شجاعت

ـ بهداشت، آراستگی ظاهر و آرامش خاطر

-هنرمندی و هنرپروری امام (س)

توجه بسیار زیاد به علائق کودکان

- انس با قرآن کریم.
خصوصیات بارز امام خمینی (ره)

ویژگی های معنوی :

خدا محوری: انسان همواره در کردار و گفتارش اخلاص و خدا محوری را سر لوحه قرار داده و همواره بدان سفارش می کرد، و مردم کشورش را هم به آن ملزم می کرد که مردم باید در زندگی حود انگیزه داشته باشند و آن انگیزه الهی است.

حق پذیری: انسان هواره در زندگی اش گرفتار لغزش و خطا می شود و آن به خاطر به دادن به تمایلات خود است. و همین طور موضوع بعدی فراموشی ناخواسته است که از ضعف ذهنی و روحی ناشی می شود.

ـ اطمینان و آرامش

--توکل

-احتیاط در عمل( هر کاری را با احتیاط انجام دادن و جوانب کا را سنجیدن.)

وفات:

روح‌الله خمینی در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ به ساعت رسمی ایران به علت سکته وسیع قلبی درگذشت. خبر فوت وی در ساعت ۷ صبح ۱۴ خرداد در اولین بخش خبری رادیو سراسری ایران به اعلام عمومی رسید.

یادگاری های امام
امام خمینی و کودکان

کانال کودک و نوجوان تبیان
تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع: سایت امام خمینی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.