تبیان، دستیار زندگی

ماه رمضان، ماه برکت و استجابت دعا است

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه مغفرت و رحمت خداوند است، گفت: ماه رمضان، ماه برکت و استجابت دعا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه بیان کرد: از امام علی (ع) نقل‌شده است که گرسنگی و گشنگی ماه رمضان گشنگی و تشنگی روز قیامت را یادآوری می‌کند.

وی تاکید کرد: در این ماه باید به فقرا و مساکین صدقه دهیم و به بزرگان احترام بگذاریم، با کوچک‌ترها نیز با لطف و رحم برخورد نموده و صله رحیم کنیم، زبان خود را از گناهان حفظ کنیم زیرا گفته‌هایی که از زبان خارج می‌شود توسط فرشته‌ها ثبت می‌شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در ماه رمضان کسی که به روزه‌دار افطاری دهد خداوند گناهانش را می‌بخشد، خاطرنشان کرد: خداوند ثواب آزادی یک برده را برای آن بنده حساب کرده و کسی که در این ماه اخلاق خود را نیکو کند در روز قیامت همانند جوازی برای عبور آن شخص از روی پل صراط خواهد بود.

وی یادآور شد: فردا ۱۰ رمضان مصادف با ایام رحلت حضرت خدیجه بوده که مقام بسیار والایی داشتند و اولین زنی بودند که به اسلام ایمان آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: بعد از فتح خرمشهر تمامی نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد و بنابراین فتح این شهر امری بسیار حیاتی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: با آمریکا نمی‌توان تعامل کرد زیرا که آنان هیچ‌وقت پای حرف‌های خود نمی‌ایستند و وعده‌های خود را عمل نمی‌کنند پس نباید در آن نرمی به خرج داد و لازم است که با قاطعیت برخورد شود.

امام جمعه ارومیه گفت: مشکل اساسی کشور مشکلات اقتصادی بوده که باید به این مسائل بیشتر توجه کرد و مسئولان عرصه را برای مردم باز کنند و اقتصاد مردمی و مقاومتی در کشور اجرا شود و نصرت خداوند در مسائل اقتصاد به وجود آمده و برکت در جامعه اسلامی افزایش می‌باید.


منبع : ایکنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.