تبیان، دستیار زندگی

کتابی که ما را با «ملکه‌ی نایلون‌های تق تقی» آشنا می‌کند

«ملکه‌ی نایلون‌های تق تقی» از مجموعه کتاب‌های جولیاست که کودکان را با مهارت‌های زندگی آشنا می‌کند. این مجموعه کتاب‌ها را انتشارات نردبان منتشر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ملکه نایلون های تق تقی


 امروزه ایمن نگه داشتن کودکان در محل های رفت و آمد روزانه‌شان به اولویت نخست والدین تبدیل شده است. برای مثال بهتر است خانواده‌ها اجازه ندهند فرزندشان داخل خودرو یا دور و بر آن بازی کند یا مواد شوینده را از دسترس آنها دور کنند و از بچه‌ها بخواهند وقتی دوچرخه سواری می‌کنند، کلاه ایمنی بر سر خود بگذارند.

«ملکه‌ی نایلون‌های تق تقی» در شمار مجموعه کتاب‌های جولیاست و ماجرای مادری را روایت می‌کند که نمی‌خواهد دختر کوچکش آسیب ببیند و خود را مسئول مراقبت از او می‌داند به خاطر همین دور همه چیز، نایلون حباب‌دار یا تق تقی می‌پیچد.

یک روز نایلون‌های حباب‌دار مادر تمام می‌شود. او به همه فروشگاه‌ها سر می‌زند اما رد و نشانی از نایلون‌های تق تقی نیست. مادر همه نایلون‌ها را خریده و حالا باید از قانون «آگاهی و ایمنی در هر جا و مکانی» استفاده کند. اینجاست که مادر به دخترش می‌گوید: «بدون نایلون حباب‌دار، من باید شوینده‌های سمی، داروها و کبریت‌ها را در جای امنی نگه دارم که دست تو به آنها نرسد...تو باید به من قول بدهی که هیچ وقت با کبریت بازی نمی‌کنی و دست به مواد شوینده و دارو نمی‌زنی.»

«قانون برای من نیست» هم یکی دیگر از کتاب های این مجموعه است که بچه‌ها را به پیروی از قوانینی که گاه ممکن است سخت باشند، تشویق می‌کند و به پدر و مادرها می‌گوید چگونه این قوانین را به کودکان خود آموزش دهند.  

در بخشی از کتاب «قانون برای من نیست» با عنوان «سخنی با بزرگ‌ترها» آمده: «به کودک بگویید هدف از وضع قوانین، حفاظت از خودمان و در امان نگه‌داشتن‌مان از همه آسیب‌هاست. همچنین هروقت مقدور بود کودک را در قانون گذاشتن مشارکت دهید و به او بقبولانید که هر خانواده و هر محلی برای خودش قانون دارد.

«کاش حرف گوش‌کن بودم!؛ کار گروهی!؛ پاستیل‌های ضدقلدری؛ اجازه بگیریم!؛ بادکنک غمگین چطور خوشحال شد؟؛ رفتارهای سرمیزی؛ همه چیز درباره دماغ؛ گیر افتادم؛ و...» از جمله عناوین این مجموعه است.

هر جلد از کتاب‌های این مجموعه را انتشارات نردبان در دوهزار نسخه و به قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

منبع: مهر