تبیان، دستیار زندگی

یکصد قاری جهان در مرحله نهایی مسابقات قطر

رقابت‌های مرحله نهایی دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی قرآن جایزه کتارا با حضور یکصد قاری از کشورهای مختلف جهان در قطر در حال برگزاری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تلاوت قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «پنینسولا»؛ شهرک فرهنگی کتارا در دوحه پایتخت قطر میزبان این رقابت‌ها است.

۱۴۲۹ نفر از ۵۵ کشور در مرحله مقدماتی این مسابقات تلویزیونی شرکت کرده بودند که از میان آن‌ها ۱۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

در مرحله اول، هر شرکت‌کننده باید سه بخش از آیات قرآن را به مدت پنج دقیقه تلاوت ‎کند که یک بخش آن‌ها باید به صورت ترتیل و دو بخش دیگر به صورت تجوید و براساس مقامات معروف باشد و فایل ویدئویی آن را برای کمیته برگزارکننده مسابقات ارسال کند.

رقابت‌های مرحله نهایی، همانند مراحل قبلی، به تدریج از تلویزیون قطر پخش می‌شود. همچنین قرار است لوح فشرده (CD) حاوی تلاوت کل قرآن توسط شرکت‌کنندگان تهیه شود.

اسامی برندگان پنج عنوان اول این مسابقات در روز بیست و ششم ماه رمضان اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان، به نفر اول جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال قطر و به برندگان عناوین دوم تا پنجم به ترتیب مبلغ ۴۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار، ۲۰۰ هزار و یکصد هزار ریال قطری اهدا خواهد شد.  

در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن کتارا، که ماه رمضان سال گذشته برگزار شد، شرکت‌کنندگانی از لیبی، مصر، مراکش، و الجزایر عناوین برتر رقابت‌ها را کسب کردند.

منبع : تسنیم