تبیان، دستیار زندگی

عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی

احمد درویشعلی پور کارگردان سریال "سرزمین بالش‌ها" می‌گوید پیامی که در این سریال نهفته است سبک زندگی ما و تغییر آن است و این که مدت زمانی که خواب هستیم نسبت به گذشته تغییر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
احمد درویشعلی پور

 سریال "سرزمین بالش‌ها" این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است که داریوش فرضیایی در آن نقش پندار پنبه‌زن را بازی می‌کند.

این سریال در 15 قسمت تولید شده و هر دو هفته سه شنبه‌ها یک قسمت توزیع می‌شود. قرار است با آغاز فصل تابستان توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی به شکل هفتگی باشد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: همه بالش‌هایی که زیر سرمان می‌گذاریم از زیاد خوابیدن ما خسته شده‌اند و بر علیه کسانی که زیاد می‌خوابند می‌خواهند اعلان جنگ کنند. ارژنگ امیرفضلی، داریوش فرضیایی، حدیث فولادوند، امیرمحمد متقیان، ملیکا شریفی‌نیا، ترنم کرمانیان، دینا غلامی، محمدرضا درویشعلی، مهرداد مصلحی، رامبد شکرابی، سامان مظلومی، ریحانه حسینی، عسل غروی، آرش خداکرمی، مینا گلپایگانی، سامان فرشیدنیا و علیرضا وارسته در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

احمد درویشعلی پور کارگردان این سریال درباره این سریال و ایده شکل گیری آن گفت: ایده شکل گیری این سریال سه سال پیش به ذهن محمد درویشعلی‌پور نویسنده سریال رسید. ابتدا قصد داشتیم آن را به شکل سینمایی تولید کنیم، اما بعد به جهت این که گنجایش‌های بسیاری داشت تصمیم گرفتیم تا در 15 قسمت به صورت سریال آن را برای شبکه نمایش خانگی بسازیم.

 وی ادامه داد: بالش عنصری است که روی زندگی ما انسان‌ها تاثیر بسزایی دارد و افکار ما می‌تواند با قرار گرفتن سرمان روی این جسم به آن منتقل شود. به نظرمان کار و ایده بکری بود و تاکنون هم بازخوردهای خوبی از این سریال دریافت کردیم. مخاطبان از نو بودن ایده استقبال کردند و نگاه مخاطبان سریال نسبت به بالش‌هایی که زیر سرشان می‌گذارند عوض شده است. پیامی که در این سریال نهفته است سبک زندگی ما و تغییر آن است و این که مدت زمانی که خواب هستیم نسبت به گذشته تغییر کرده است. امروز اغلب ما انسان‌ها خیلی دیر به خواب می‌رویم و از سوی دیگر چندان وقتی برای استراحت کردن صرف نمی‌کنیم و همین عامل باعث شده تا در این دنیای فانتزی بالش‌ها که شب‌ها می‌خوابند و روزها بیدارند شاکی باشند چرا که ساعت خواب آن‌ها نیز تغییر کرده است.

 کارگردان "محله گل و بلبل" در ادامه درباره گروه سنی مخاطب هدف این سریال عنوان کرد: مخاطب هدف ما کودک است، اما بزرگتر‌ها را نیز مد نظر قرار داده‌ایم و شاید امروز روی مخاطب خاص در طراحی کار کنیم اما در اجرا خانواده را هم در نظر می‌گیریم و در تلاش هستیم تا این فرهنگسازی دوسویه باشد و تنها یک گروه خاص را هدف قرار ندهد.
 سریال

وی در پاسخ به این سوال که موسیقی‌هایی که در این سریال استفاده شده به نوعی نوستالژی برای بزرگسالان است و آیا این با هدف قبلی و برای جذب مخاطب طراحی شده است یا خیر، اظهار کرد: سکانسی در قسمت اول داشتیم که بیشتر برای مخاطب بزرگسال خاطره انگیز بود و سکانسی از فیلم "شعله" بود. در واقع در سرزمین بالش‌ها یک کلاس درس رویا وجود دارد که در آن سکانس هم ما بازسازی از این سکانس معروف فیلم "شعله" داشتیم، اما قالب آهنگ‌ها برای ارتباط بهتر با کودکان است. ثابت شده که بچه‌ها با موسیقی ارتباط بهتری با موضوعات برقرار می‌کنند و در مباحث آموزشی نیز موسیقی کارکرد بهتری دارد و از همین رو ما از این بخش مهم غافل نشدیم و موسیقی خیلی پررنگ لحاظ شده است.

درویشعلی پور در ادامه درباره حضور داریوش فرضیایی که او را تحت عنوان عمو پورنگ می‌شناسیم نیز گفت: ما سال‌هاست که یک تیم تشکیل دادیم و با هم همکاری می‌کنیم. اصولا تیم داری در ایران کار راحتی نیست و این جای خوشحالی دارد که ما در طی این سال‌ها با هم همکار و همفکر هستیم. از سوی دیگر توانایی‌های فرضیایی هم بر کسی پوشیده نیست و بسیار با ما همراه است و این همراهی برای ما خوشایند است. ضمن این که فرضیایی در این سریال نیز نقش متفاوتی را ایفا می‌کند که مرتبط با عمو پورنگ نیست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از این سریال نسخه سینمایی هم تولید می‎شود یا خیر، اظهار کرد: برای این سریال برنامه بسیار داریم و قطعا به زودی اخبار جدیدی از آن اعلام خواهیم کرد، چه بسا در صورت استقبال از این سریال فصل دو و سه آن نیز ساخته شود.

این کارگردان درباره ادامه مجموعه "محله گل و بلبل" نیز بیان کرد: چند وقت است که در حال پیگیری هستیم و طراحی‌ها انجام شده است و گروه ما برای تولید مجموعه "محله گل و بلبل 3" آماده است، اما بلاتکلیفی‌هایی وجود دارد که امیدواریم به زودی حل شود.

درویشعلی پور در خاتمه با اشاره به این که اگر سریال خوبی تولید شود مخاطب از آن قطعا استقبال می‌کند، درباره توزیع سریال در شبکه نمایش خانگی و نحوه توزیع آن نیز گفت: ما در عمل نشان دادیم که اگر طراحی، ایده مناسب و قصه‌ای داشته باشیم که بچه‌ها آن را به شکل سریال دنبال کنند و هر هفته منتظر توزیع آن باشند می‌شود برای کودکان هم در شبکه نمایش خانگی اقدام به تولید آثار خاص کرد. حتی ممکن است این سریال از برخی از سریال‌هایی که برای بزرگسالان در این فضا تولید می‌شود نیز بیشتر مخاطب داشته باشد؛ بنابراین نگاه من این است که مردم از کار خوب استقبال می‌کنند و هر وقت برای آنها زحمت کشیده شود و آثار به روز ارائه شود و نیازهای مخاطب را بهتر درک کنند، مخاطب خودش از آن استقبال می‌کند. ما درباره این سریال مدعی هستیم که نخستین سریالی است که برای کودک با این حجم و گستردگی ساخته شده است و تجربه خوبی هم هست. ما برای این سریال زحمت کشیدیم و از لوکیشن‌های بسیار زیادی استفاده کردیم. دکور و تن پوش‌های بسیار زیادی داریم که در هیچ کار سینمایی تاکنون به این شکل استفاده نشده است. کار کردن با تن پوش فضای گسترده‌ و مناسبی می‌طلبد که ما از آن استفاده کردیم و همه این عوامل تولید یک اثر را بسیار سخت می‌کند که خوشبختانه ما توانستیم از پس آن برآییم.

منبع:هنر آنلاین