تبیان، دستیار زندگی

وقتی دایناسورها مهارت‌های زندگی را به بچه‌ها آموزش می‌دهند

​کتاب «دایناسورها» از مجموعه راهنمای مهارت‌های زندگی با ترجمه هایده کروبی از سوی انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب «دایناسورها»

کتاب «دایناسورها» از مجموعه راهنمای مهارت‌های زندگی نوشته لورن کراسنیف مارک براون و استیون کرنسکی با ترجمه هایده کروبی از سوی انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) برای کودکان گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است.

با توجه به اینکه آموزش مهارت‌های زندگی یک نیاز اساسی برای کودکان است، در این کتاب در قالب داستانی ساده، کودک با دوست‌یابی، تغذیه صحیح، رعایت بهداشت و ایمنی آشنا می‌شود. این نکات جدی در قالب تصاویر زیبایی از دایناسورها ارائه شده است تا اثربخشی آن بیشتر شود.

در این کتاب، کودک با دلیل‌های ساده و کاملا روشن قانع می‌شود که کارهای مفید زیادی را مانند غذاخوردن، لباس مناسب پوشیدن، پرخوری نکردن، کمک‌های اولیه، کمک گرفتن از بزرگترها، دوست پیدا کردن، پرورش دادن فکر، ورزش کردن و ... انجام دهد.

در بخشی از سخنی با بزرگترها نوشته شده است: «یکی از نگرانی‌های همیشگی والدین مسئول، مشکلات احتمالی فرزندانشان در آینده است؛ از مواجهه با انواع استرس گرفته تا بی‌بندوباری، بی‌اعتنایی به ارزش‌های انسانی، بی‌هدف بودن و مسائل بسیار دیگری از این دست. با توجه به افزایش عوامل تهدید کننده سلامت، والدین با درایت می‌دانند که کار بسیار دشواری در پیش رو دارند چراکه هر روز شاهد بروز مشکلات و آسیب‌هایی هستند که به هیچ‌وجه در دوره خودشان مطرح نبوده است. همین مساله می‌تواند بسیاری از والدین را نگران کند. ولی خبر امیدوارکننده این است که چندسالی است ابزاری با عنوان «مهارت‌های زندگی» در دسترس والدین قرار گرفته است.»

انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان)، کتاب «دایناسورها» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 20 هزار ریال منتشر کرده است.

منبع:ایبنا