تبیان، دستیار زندگی

نسخه روباز نیسان لیف رونمایی شد

نیسان در اقدامی عجیب به مناسبت دستیابی به فروش ۱۰۰ هزار دستگاه هاچ‌بک لیف، از نسخه روباز این خودروی الکتریکی رونمایی کرد که سقف و درهای عقب آن برداشته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
به گزارش تبیان به نقل از زومیت، گاهی در دنیای خودرو محصولات عجیبی به چشم می‌خورد که شرکت‌های بزرگ خودروساز ارائه می‌کنند. به همان اندازه که وانت پیک‌آپ هوندا سیویک تایپ R عجیب بود، رونمایی از خودروی روباز نیسان لیف نیز عجیب و در نوع خود شگفت‌آور محسوب می‌شود.
در نسخه جدیدی از خودروی الکتریکی نیسان لیف که به‌تازگی رونمایی شد، هاچ‌بک برقی با برداشته شدن سقف و درهای عقب، به یک خودروی کانورتیبل تبدیل شده است. شاید افراد زیادی بپرسند چرا نیسان چنین کار عجیبی انجام داده است و البته حق دارند. آن‌طور که در اخبار آمده، نیسان به مناسبت بزرگ‌ترین موفقیت خود در دستیابی به رکورد فروش ۱۰۰ هزار دستگاه نیسان لیف (Nissan Leaf) در ژاپن، چنین ایده‌ای را به اجرا گذاشته است.
خودروساز ژاپنی پس از نسخه کراس‌کابریولت نیسان مورانو که به‌شدت بحث‌‌برانگیز بود، نسخه روباز نیسان لیف را برای اولین بار در توکیو رونمایی کرد؛ جایی که حدود ۱۰۰ کارشناس برای صحبت در مورد اجرایی شدن «جامعه بدون انتشار آلایندگی» گرد هم آمده بودند. نیسان جزئیات بیش‌تری در مورد سقف تارگا و تغییرات اعمال‌شده بر هاچ‌بک برقی لیف برای تبدیل شدن به خودروی الکتریکی روباز ارائه نکرده است.
این‌طور که از شواهد پیدا است، نسخه روباز نیسان لیف به‌طور حتم تنها یک خودروی مفهومی باقی می‌ماند؛ زیرا نیسان اشاره کرده است که هیچ برنامه‌ای برای تبدیل نسخه روباز خودروی الکتریکی لیف به مدل تولیدی ندارد. البته به نظر می‌رسد حتی با ارائه مدل تولیدی، هیچ‌گاه مردم برای به دست آوردن آن به سمت نمایندگی‌های نیسان یورش نخواهند برد!
گذشته از بحث تولید مدل هاچ‌بک نیسان لیف یا خودروی مفهومی روباز، می‌توان خودروی الکتریکی لیف را از برخی جهات سدان در نظر گرفت؛ چرا که به‌تازگی چین از خودروی الکتریکی سیلفی (Sylphy) بر مبنای نیسان لیف در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرده است. این اولین خودروی الکتریکی نیسان در چین است که به‌طور ویژه برای بازار خودروی چین ساخته خواهد شد.
دیر یا زود خودروی برقی نیسان لیف نیز در قالب کراس‌اور بر مبنای نسخه جاده‌ای خودروی مفهومی IMx Kuro وارد بازار خواهد شد. هنوز جزئیات بیش‌تری از طرف خودروساز ژاپنی در مورد این مدل ارائه نشده است؛ اما می‌دانیم که طی چند سال آینده برای تولید و عرضه به بازار آماده خواهد شد.
منبع:زومیت