تبیان، دستیار زندگی

ازدواج خوب است یا بد ؟

چرا باید ازدواج کنیم؟

ازدواج خوب است یا بد ؟ این سوالی است که برخی به شدت با آن مخالف و برخی هم در آروزی رسیدن به ازدواج هستند اما پاسخ به این سوال بدیهی به نظر می رسد. مثل اینکه از کسی بپرسید اکسیژن برای بدن خوب است یا بد! اصلا ازدواج جزء قوانین آفرینش است و اگر آدم و حوا با یکدیگر ازدواج نمی کردند اکنون انسانی روی زمین وجود نداشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  
ازدواج،خوشبختی، عشق، آرامش، محبت، دوستی،احساس مسئولیت، سلامتی، بیماری، کلوب ازدواج

  ازدواج نه تنها برای انسان ها بلکه برای همه موجودات جهان از گیاهان و حیوانات هم وجود دارد و یکی از راه های رسیدن به کمال برای انسان هماهنگ کردن خود با قوانین هستی است بنابراین یکی از دلایل ازدواج هماهنگ شدن با خلقت هستی است و در نهاد ازدواج دلایل دیگری وجود دارد که در ذیل به انها اشاره می کنیم ...

ازدواج خوشبختمان می کند

در یک مطالعه ای مشخص شده که افراد متاهل بسیار خوشبخت تر از مجردها هستند.
مارتین سلیگمن، روان شناس برجسته دانشگاه پنسیلوانیا می گوید:ازدواج بیشتر از هر پیوند دیگری بین انسان ها، در خوشبختی آنها نقش دارد.
او معتقد است که ازدواج است که به زندگی افرد معنا می دهد، وی می گوید خوشبخت ترین افراد دنیا از میان افرادی هستند که ازدواج کرده اند. طبق شواهد موجود و نظر کارشناسان، ۲ عاملی که بیشترین نقش را در خوشبختی تمام انسان های کره زمین ایفا می کنند، عبارتند از:
·  ایمان به خدا
·  ازدواج.

وقتی ازدواج می کنیم رابطه مان را با کسی که به او عشق می ورزیم دایمی و همیشگی می کنیم.
همین می تواند ما را از استرس ها و تنش های یک رابطه عاشقانه نجات دهد. با ازدواج، رابطه ما از آن چه که هست استوارتر می شود و دیگر این نگرانی را نداریم که ممکن است او را از دست بدهیم.یک علت این آرامش، عشق است.نیروی عشق، آرامشی بی نظیر به ما می دهد که در کمتر جایی می توانیم آن را پیدا کنیم.

ازدواج به ما آرامش می دهد

با ازدواج رابطه ما از آن چه که هست استوارتر می شود و دیگر این نگرانی را نداریم که ممکن است او را از دست بدهیم.
یک علت این آرامش عشق است. نیروی عشق آرامشی بی نظیر به ما می دهد که در کمتر جایی می توانیم آن را پیدا کنیم. این نکته را خداوند هم در قرآن مجید نقل به مضمون فرموده است: «برای شما همسرانی از جنس خودتان آفریدیم تا به واسطه آنها به آرامش برسید و بین شما محبت و دوستی برقرار کردیم.»

فواید مالی ازدواج

وقتی فردی ازدواج می کند، نه تنها سعی می کند درآمد بیشتری کسب کند بلکه در خرج کردن هم محتاطانه عمل کرده و بیشتر پس انداز می کند. اگر زن و شوهر، هر دو شاغل باشند این یعنی دو منبع درآمد و امنیت مالی بیشتر. همچنین ثبات مالی بیشتری در کنار هم خواهندداشت. 
ازدواج احساس مسئولیت مالی را در افراد بالا می برد و به همین دلیل است که افراد متاهل به ویژه آقایان در محیط کارشان احساس مسئولیت بیشتری از خود نشان می دهند. اگر فکر می کنید ازدواج بار مالی اضافی به دوش تان می گذارد زمانش رسیده که تغییر عقیده دهید.

ازدواج برای سلامتی مان خوب است!

همه می دانیم که برای حفظ سلامتی مان باید ورزش منظم و مصرف میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه روزانه مان داشته باشیم. اما من یک عامل دیگر را هم به آن اضافه می کنم: ازدواج! یک همسر خوب می تواند نقش موثری در سلامتی شما داشته باشد.

دانشمندان قدیم و جدید بارها و بارها ثابت کرده اند که ازدواج نقش مثبتی در سلامتی افراد دارد. در یک بررسی نشان داده شد که رابطه خوب با همسر سیستم دفاعی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت می کند و این که حتی زخم های افرادی که رابطه خوبی با همسرشان دارند زودتر خوب می شود! شاید یکی از علت‌هایش این باشد که وقتی ازدواج می کنید کسی هست که مراقب شما باشد و در دوران بیماری و ضعف از شما پرستاری کند و این که کسی هست که مدام به شما می گوید: «مواظب خودت باش!»

نقش ازدواج در سلامتی روان هم به همین میزان ثابت شده است. نتایج یکی از این مطالعات بسیار جالب توجه بود: افراد متاهل کمتری درصد افراد بستری شده در بیمارستان های روانی را تشکیل می دهند (بیشترین تعداد، مربوط به کسانی بود که در رابطه شکست خورده و از همسر خود جدا شده بودند). ازدواج می تواند شما را از گرفتاری به بسیاری از ناراحتی های روانی ازجمله افسردگی نجات دهد، البته اگر در پی یک ازدواج غلط راهی تیمارستان نشده باشید!

زندگی زیباتر با ازدواج

مجرد بودن به زیبایی که به نظر می رسد نیست. گاهی اوقات در زندگی شما احساس می کنید که دل تان می خواهد دوست تان داشته باشند و به شما توجه نشان دهند. دوست دارید با کسی لحظات اندوه و یا شادی تان را شریک باشید. می خواهید به کسی از موفقیت ها و یا شکست هایتان بگویید. کسی که همراه شما باشد و درک تان کند. ازدواج، در صورت انتخاب صحیح، کمک می کند شما چنین فردی را همیشه کنار خود داشته باشید.

متاهل ها خوشبخت تر از مجردها

در نهایت باید بگوییم دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد و نظر افراد می تواند در این خصوص متفاوت باشد. ما ازدواج می کنیم تا به خوشبختی دست پیدا کنیم. چرا که بر اساس آمارهای موجود افراد متاهل خوشبخت تر از افراد مجرد هستند. ازدواج می کنیم تا سالم تر بمانیم، چون ازدواج و برقراری رابطه خوب، سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. ازدواج همان طور که خداوند در قرآن وعده داده است، روزی را گسترش می دهد، با ازدواج افراد وضعیت مالی بهتری پیدا می کنند. یکی دیگر از دلایل پر اهمیت مردم برای ازدواج کردن، احساس نیاز به عشق ورزیدن و دوست داشته شدن است. همچنین ازدواج به زندگی معنا می بخشد، طی مسیر زندگی با یک همسفر لذت بخش تر خواهد بود. ازدواج جامعه را از آسیب های اجتماعی تا حد زیادی مصون نگه می دارد و به ثبات آن کمک می کند؛ چرا که خانواده رکن اساسی هر جامعه ای است.

ازدواج افراد را به خودشناسی می رساند، افراد نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می کنند و بهتر می توانند با آن ها کنار بیایند. با ازدواج مسولیت های زندگی افزایش پیدا می کند، انسان تلاش بیشتری می کند لذا به رشد شخصیتی دست پیدا می کند. تجربه هایی در زندگی وجود دارد، که تنها در سایه ی ازدواج امکان محقق شدن دارد، پذیرش نقش پدری و مادری تنها در ازدواج رخ می دهد. البته باید توجه داشت که تمام این اتفاق های مثبت زمانی رخ می دهند که ما یک ازدواج درست را تجربه کنیم.

منابع : عروس / نمناک / موفقیت 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.