تبیان، دستیار زندگی

ورود بدون کنکور هنر جویان فنی و حرفه ای به دانشگاه از سال 98

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از عدم برگزاری کنکور کاردانی فنی وحرفه ای در سال جاری خبر داد و گفت: هنرجویان از سال 98 بدون شرکت در کنکور می‌ توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ ای شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
ورود بدون کنکور هنر جویان فنی و حرفه ای به دانشگاه از سال 98

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محسن حسینی‌ مقدم با اشاره به این که امسال کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ ای برگزار نمی‌ شود، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون پنجم و ششم توسعه، وزارت علوم مکلف به ادامه کاردانی پیوسته  است، بنابراین هنرجویان از سال 98 می توانند بدون کنکور وارد  دانشگاه فنی و حرفه ای شوند، البته در رشته هایی که تراکم متقاضی وجود داشته باشد پذیرش از طریق برگزاری کنکور صورت می گیرد.
حسینی مقدم ، ارزشیابی مبتنی بر شایستگی را یکی از برنامه‌ ها ی وزارتخانه برای ارتقای کیفیت آموزشی در سال 97 برشمرد و تصریح کرد: هنرجویانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری دارند می‌توانند بنا به علایق خود در هر رشته‌ ای در کنکور سراسری شرکت کنند .
وی گفت: با توجه به اینکه در سال 97 کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ ای برگزار نمی‌شود، تمام هنرجویان که از سال گذشته باقی ماندند امسال می‌ توانند وارد دانشگاه شوند.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش از افزایش رشته‌ های جدید در فنی و حرفه‌ ای خبر داد و عنوان کرد: پس از نیاز سنجی این رشته‌ ها در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، لیست رشته ها برای سال آینده اعلام می شود

مطالب مرتبط:
تدوین نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای با افق پنج ساله
معرفی رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای/سه ساله شدن هنرستان ها


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش