تبیان، دستیار زندگی

کتاب «ما» ​مجموعه‌ای برای آشتی کودکان با ترس‌های‌شان

مجموعه قصه‌های نترسناک، 4 عنوان کتاب در مورد مواجه کودکان با ترس‌هایی مانند تاریکی، جمعیت، موجودات خیالی و جدایی از مادر است که از سوی کتاب‌های زرافه(واحد کودک و نوجوان سیمای شرق) تجدید چاپ شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 کتاب «ما»

مجموعه قصه‌های نترسناک، 4 عنوان کتاب در مورد مواجه کودکان با ترس‌هایی مانند تاریکی، جمعیت، موجودات خیالی و جدایی از مادر است با عنوان‌های «ما»، «همه»، «نقاش هیولولو» و «تاریکی» که نازنین آیگانی آن‌ها را نوشته و تصویرسازی کرده و کتاب‌های زرافه(واحد کودک و نوجوان سیمای شرق) آن را سال 1394 به چاپ رسانده است.

پس از کتاب «تاریکی»، کتاب «ما» در سال جاری به چاپ چهارم رسیده است. «ما» درباره‌ کودکی است که از تنهایی می‌ترسد و قرار است به مهد کودک برود. در این کتاب که به گفت‌وگوی مادر و فرزند می‌پردازد، بچه با راهکار غیرمسقیمی که مادرش به او پیشنهاد می‌دهد به تدریج با ترسش کنار می‌آید.

ویژگی اصلی این مجموعه ارائه راه‌حلی خلاقانه برای آشتی کودکان با ترس‌هایشان است و نه مقابله با آن‌ها. در روند این قصه‌ها که برای کودکان سه تا هفت ساله نوشته و تصویرسازی شده، کودک به راهی منحصر به فرد دست پیدا می‌کند که با بازخوانی داستان از سوی پدر و مادر برای او، ترس درونی‌اش کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

از دلایل موفقیت این مجموعه، آگاهی و تحصیلات نازنین آیگانی در حوزه فلسفه‌ هنر و ادبیات فارسی است. او در سال 2007، پلاک طلای بهترین متد آموزش خلاق را از کشور اسلونیا دریافت کرد و پس از آن به تدوین متد «آموزش خلاق بر پایه‌ فلسفه به کودکان» مشغول شد.

براساس خبر روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، چاپ چهارم کتاب «ما» در 36صفحه گلاسه با قیمت 12000 تومان منتشر شده است. 

منبع: ایبنا