تبیان، دستیار زندگی

پاندا کوچولوی چینی

توله ی پاندای چینی هنگام تولد از کف دست شما هم کوچک تر است. رنگ آن سفید است و تقریبا هیچ مویی ندارد. چشمانش هم کاملا بسته اند. توله های پاندا خیلی زیبا و شیطون هستند و مانند یه توپ گرد سفید می مانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پاندا کوچولو چینی

نوزاد پاندا در هنگام تولد بسیار کوچک بوده و بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم وزن دارد و طول آن بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی متر است. اندازه‌ی این خرس زیبا را با نوزادش مقایسه کنید.

توانایی جسمی پانداها از ۴ تا ۸ سالگی شروع و ممکن است تا ۲۰ سالگی ادامه یابد

توله ی پاندا خیلی سریع رشد می کند. این جانور در شش هفتگی  می تواند از لانه خارج شود و مادرش را دنبال کند. توله ی پاندا در شش ماهگی از گیاه خیزران که غذای مورد علاقه پانداها ست تغذیه می کند.

توله ی پاندا در لانه ای که داخل غار، میان حفره ها های درختان یا زیر صخره ها ساخته شده است، متولد می شوند. پاندای مادر روزی دو بار خانه را ترک می کند تا دنبال آب و غذا بگردد.

پاندای مادر معمولا هر بار فقط یک توله به دنیا می آورد ولی گاهی ممکن است صاحب دو توله شود. هر پاندای مادر می تواند در طول زندگی اش تا هشت توله به دنبا بیاورد.

توله ی پاندا وقتی گرسنه اند، مثل بچه ای فریاد می کشند. آن ها بیش از یک سال کنار مادرشان زندگی می کنند.

چشم ها

چشم های پاندا چشم های بیشتر خرس ها مردمک های گردی دارد. اما پاندای غول پیکر در این زمینه یک استثنا است که مردمک چشم هایش مثل چشم های گربه حالت یک شکاف عمودی را دارد
 این چشم های غیرمعمول باعث شده چینی ها پاندا را "خرس گربه غول پیکر" بنامند. پاندا دید خیلی خوبی دارد.

تغذیه

گیاه بامبو پانداها نسبت به همه خرس ها بخصوص ترین تغذیه را دارند. غذای آنها تقریباً به دو گونه بامبو (بامبوی چتری و بامبوی پیکانی شکل) محدود می شود.
پاندا کوچولو چینی


پانداها تقریباً روزی 40 پوند یا 18 کیلوگرم غذا می خورند. بامبو مواد مغذی خیلی کمی دارد. حتی با این که پاندا این گیاه را می خورد، نمی تواند آن را خیلی خوب هضم کند و بیش تر بامبو هضم نشده از منطقه دستگاه گوارش می گذرد.

پاندا باید 12 ساعت در روز بخورد تا مواد غذایی مورد نیاز به بدنش برسد. نای و معده پاندا حالت زمخت و سفتی دارد که در مقابل غذای سفت مقاوم است.

محل زندگی

مسکن طبیعی پاندای غول پیکر سرزمین جنگلی کوهستانی ابری، بارانی و مرطوب است. جایی که گیاه بامبو در آن رشد می کند

طبقه بندی

پاندا جانوری پستان دار است (جانوری خون گرم با مو و غدد مربوط به پستان داران). پاندای عظیم الجثه یک خرس واقعی در نظر گرفته می شود (قبل از مطالعات ژنتیکی جدید، تصور می شده که پاندا عضو خانواده راکون باشد)

من فقط بامبو نمی خورم!
پاندای سیاه و سفید

کانال کودک و نوجوان تبیان

منبع: کتاب من حیوانات را دوست دارم- سایت: عصر ایران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.