تبیان، دستیار زندگی

جنگل النگدره، جنگلی تماشایی در گرگان

مناطق جنگلی همیشه از محبوب ترین مکان ها برای استراحت و گذراندن لحظاتی آرامش بخشند. بودن در میان آرامش وصف ناپذیر طبیعت جنگل همیشه جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد برای همینه که جنگل ها از پرطرفدارترین جاذبه ها هستند. شمال ایران مملوء از جنگل های انبوه است، جنگل هایی تماشایی که جلوه های نفس گیر طبیعی از آبشار و رودخانه را به نمایش گذاشته اند و اگر به دنبال قسمتی از جاذبه های خلقت هستید تماشای این چشم اندازهای خارق العاده هوش از سرتان می برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگل النگدره در گرگان

طبیعت گردی سفری جذاب در آغوش طبیعت است که شما را از زندگی شهری جدا و مهمان آرامشی وصف ناپذیر می کند. شمال ایران زیباترین جنگل ها را در خود جای داده ، جنگل هایی که بازدید از آن ها ماجراجویانه و هیجان انگیز است.

شهر زیبای گرگان جاذبه های زیادی دارد، جاذبه های تاریخی و طبیعی که تعدادی از آن ها را قبلا به شما معرفی کرده ایم اما امروز می خواهیم به سراغ یکی از جنگل های این شهر برویم، جنگلی معروف و جذاب به اسم النگدره که چشم اندازهای نفس گیرش بکر و تماشایی ست. این جنگل با مساحت ۱۸۵ هکتار انواع و اقسام زیبایی های طبیعی را در خود جای داده و جایی عالی برای گشت و گذار و طبیعت گردی را به وجود آورده است. برای تماشای این جنگل باید به مسیر جاده ناهار خوران در ۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان بروید.

این جنگل در هر فصلی از سال با چشم اندازهای بی بدیل از شما پذیرایی می کند اما خیلی از گردشگران موافقند که زیبایی و جذابیت آن در فصل پاییز چیز دیگریست! در این فصل درختان به هزاران رنگ تبدیل شده اند و هوای ابری و بوی نم باران فضایی خارق العاده و رمانتیک را به وجود آورده است.  با این حال همه ی فصل های این جنگل زیباست؛ در بهار پر از عطر و بوی شکوفه ها می شود و در فصل تابستان نسیم های خنکش به روح و جانتان طراوت می دهد. در زمستان هم یکدست سفید می شود و حتما باید برای رفتن به آن تجهیزات مناسب زمستانی داشته باشید.
جنگل النگدره در گرگان

پیشنهاد می کنیم به دل این جنگل جذاب بزنید و مقصدتان را روستایی در اعماق این جنگل قرار دهید تا به عمق زیبایی های منحصربفرد آن پی ببرید. جنگل النگدره یکی از بهترین جنگل های ایران به شمار می رود و یکی از ۷ منطقه گردشگری برتر کشور است. مسیر رسیدن به این جنگل از جاده ی ناهار خوران است، مسیری آسفالته که گشت و گذار راحتی را برایتان به وجود آورده و می توانید هر جایی که دوست دارید بایستید و در جنگل گشت و گذار کنید.

این جنگل ۱۰ درجه از شهر خنک تر است برای همین در اوج گرمای تابستان خیلی از مردم راهی این جنگل می شوند تا ساعاتی را در طبیعت خنک آن بگذرانند. پوشش گیاهی متنوعی سراسر جنگل را فراگرفته، درختانی مثل افرا، بلوط، بید و توسکا که محیطی جذاب را برای آن رقم زده اند و چشم اندازها را خیره کننده و تماشایی کرده اند. این جنگل امکانات رفاهی زیادی مثل پارک، محل برپایی پیکنیک، محل برپایی کمپینگ، سرویس بهداشتی و … دارد و همه چیز دست به دست هم داده اند تا سفری امن، راحت و مناسب داشته باشید.

جاده در احاطه ی درختان سربفلک کشیده و رنگارنگ است و یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفرتان وقتی است که با ماشین در این مسیر در حال حرکت هستید و به دنبال جایی مناسب برای گشت و گذار و یا نشستن می گردید. حتی در میان طبیعت این جنگل می توانید تاریخ را هم تماشا کنید چون در قسمتی از جنگل بخشی وجود دارد که به گفته ی کارشناسان قدمت آن به بیش از ۱۵۰۰ سال پیش برمی گردد.

این جنگل جایی عالی برای گذراندن یک روز کامل است می توانید ساعت ها در گوشه ای بنشینید، خیره به طبیعت اطراف شوید و در این میان صدای پرندگان و جانوران جنگلی حال و هوای تان را خاص تر و جذاب تر می کند. نظرتان با یک چای زغالی در میان طبیعت چیست؟ می توانید در کنار چای یک عصرانه ی داغ هم ترتیب دهید تا جنگل گردی تان به یاد ماندنی تر شود. حالا که بعد از مدتی پیاده روی به این نقطه از جنگل رسیده اید احتمالا گرسنه هستید و خوردن عصرانه ای داغ در این شرایط خیلی می چسبد.
جنگل النگدره در گرگان

در این جنگل رودخانه و چشمه های زیبایی هم هست که می توانید کمپ تان را در کنار آن ها برپا کنید. رودخانه ای زیبا از میان این جنگل می گذراند و در مجاورت آن سه چشمه ی زلال و دیدنی به چشم می خورد. آب و هوای این جنگل دوست داشتنی و مفرح است مخصوصا اگر قبل از رسیدن شما نم بارانی هم باریده باشد لطافت هوا را بیشتر از هر زمان دیگری احساس می کنید. بدون شک با دیدن طبیعت و آب و هوای جنگل النگدره عاشق این جنگل می شوید و دلتان می خواهد باز هم بارها و بارها به این جنگل برگردید. پیشنهاد می کنیم برنامه ی سفرتان را طوری بچینید که پاییز این جنگل را حتما تماشا کنید چون پاییزی جذاب و خیره کننده دارد.

منبع: مجله گردشگری الی گشت